England Flag
Search
Search
Close this search box.

مهاجرت پرنس هَری و مگان به کانادا؛ چقدر شانس دارند؟

اخیرا خاندان سلطنتی بریتانیای کبیر با بحران روبرو شده است؛ پرنس هری دیگر نمی خواهد یک فرد سلطنتی و درباری باشد و قصد دارد عطای چشم انداز سلطنتی را به لقایش ببخشد و در کنار همسر آمریکایی اش راه مستقل خود را در پیش بگیرد. آنها گفته اند که احتمالا کانادا را به عنوان خانه دوم انتخاب خواهند کرد و مثلا نیمی از سال را در این کشور سپری خواهند نمود. اما از وقتی که این دو فرد مرتبط با سلطنت پادشاهی متحده از تصمیم خود پرده برداشته اند مشاوران و وکلای مهاجرت این پرسش را مطرح ساخته اند که آیا پرنس هری و همسرش مگان واجد شرایط اکسپرس انتری هستند؟

اگر پرنس سابق ما بخواهد به عنوان فردی عادی به کانادا مهاجرت کند کدام مسیر برایش مناسب تر است؟ برنامه اسکیلد ورکر؟ یا مثلا مهاجرت از طریق خوداشتغالی؟ و یا شاید هم مگان از طریق کاری مهاجرت کند و هَری از طریق پیوستن به خانواده به نزد او برود؟ و یا اصلا آنجا بروند تا کارآفرینی کنند و بنابراین مهاجرت به کانادا از طریق کارآفرینی گزینه مناسبی برایشان باشد؟ فرض کنیم آنها اکسپرس انتری را انتخاب کنند. چقدر شانس دارند؟

همانطور که حتما می دانید اکسپرس انتری برای مهاجرت به کانادا است که در سه دسته ی کارگر ماهر فدرال، مشاغل دارای مهارت و تجربه ی کانادایی از سراسر جهان بر پایه ی امتیازات و معیارها مهاجر جذب می کند. کاندیدها بر اساس امتیازی که در سیستم جامع رتبه بندی دارند دسته بندی می شوند؛ این سیستم به کاندیدها بر اساس تسلط بر زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی (دو زبان رسمی کانادا)، سن، تحصیلات و سابقه کار امتیازدهی می کند. برای کاندیدهایی که بالاترین امتیاز را داشته باشند به تناوب برگزاری پذیرش ها ITA (دعوتنامه برای تقاضا جهت اقامت دائم) صادر می شود.

مگان و هری متاهل هستند و یکی از آنها به عنوان متقاضی اصلی وارد صف انتظار اکسپرس انتری خواهد شد. سن متقاضی در این سیستم از اهمیت برخوردار است. پس از 29 سالگی، امتیاز متقاضیان از حداکثر امتیاز که برای زوج متاهل 100 است رو به پایین می رود. البته سن تنها عامل مهم نیست؛ مهارت های زبانی و تجربه کار در کانادا از فاکتور سن هم مهم تر هستند. مگان همسر شاهزاده قبلا در کانادا چندین سال تجربه بازیگری در یک سریال تلویزیونی داشته است. علاوه بر این به مدت شش سال مشغول تحصیل زبان فرانسه بوده است و بنابراین از این لحاظ به احتمال زیاد امتیاز کافی را دارد.

با اینکه داشتن سابقه کار در کانادا عامل بسیار ارزشمندی است هر سابقه کاری هم امتیاز محسوب نخواهد شد. از آن میان، سابقه کار خودشتغالی در کانادا امتیازی نصیب متقاضی نخواهد کرد. ما از چند و چون سوابق کاری مگان در کانادا مطلع نیستیم. از میزان تحصیلات این زوج مشهور، محبوب و اخیرا جنجالی و  معادل کانادایی آن هم اطلاعی نداریم. همچنین نمی دانیم که مثلا پرنس هری در آزمون زبان چه نمره ای خواهد گرفت و خارج از کانادا چه سوابق کاری دارد. بنابراین نمی دانیم امتیاز دقیق آنها چقدر است. اما در زیر چند سناریوی فرضی را مطرح می کنیم:

سناریوی فرضی اول

یک سال سابقه کار دارای مهارت در کانادا و دانش زبان فرانسه در حد متوسط

یک خانم متاهل 38 ساله که لیسانس دارد و در کانادا یک سال سابقه کار دارای مهارت، در خارج از کانادا سه سال سابقه کار مرتبط، مسلط بر زبان انگلیسی در تمام چهار مهارت زبانی و نیز در دانش زبانی فرانسه تسلطی در حد متوسط در تامام مهارت های زبانی دارد. همسر او 35 ساله است و مسلط بر زبان انگلیسی است. مجموع امتیاز آنها 480 است و خانم متقاضی اصلی است. بدین ترتیب برای دریافت ITA در بسیاری از پذیرش هایی که طی یک سال تاخیر برگزار شده است کفایت می کند.

سناریوی فرضی دوم

سه سال سابقه کار دارای مهارت در کانادا با دانش زبان فرانسه در حد صفر

یک خانم متاهل 38 ساله که لیسانس دارد و در کانادا سه سال سابقه کار دارای مهارت، در خارج از کانادا سه سال سابقه کار مرتبط، مسلط بر زبان انگلیسی در تمام چهار مهارت زبانی است. همسر او 35 ساله است و مسلط بر زبان انگلیسی است. مجموع امتیاز آنها 471 است و خانم متقاضی اصلی است. بدین ترتیب برای دریافت ITA در بسیاری از پذیرش هایی که طی یک سال تاخیر برگزار شده است کفایت می کند.

سناریوی فرضی سوم

خانم فاقد سابقه کار در کانادا، دارای دانش زبان فرانسه در سطح پیشرفته؛ دارای همسر غیرهمراه

یک خانم متاهل 38 ساله که لیسانس دارد و در خارج از کانادا سه سال سابقه کار مرتبط دارد؛ وی مسلط به دو زبان انگلیسی و فرانسه در تمام چهار مهارت زبانی است. همسر او وی را همراهی نمی کند. امتیاز او 446 است و برای دریافت ITA در چندین مورد از پذیرش هایی که در اوایل سال 2019 برگزار شد کفایت می کند. این امتیاز در اوایل سال گذشته کافی بوده اما دیگر گویا کفایت نمی کند.

اگر سابقه کار متقاضی در کانادا کافی نباشد او می تواند برنامه مهاجرت استانی را در نظر بگیرد. از سپتامبر سال 2019 ، شرط امتیاز سیستم جامع رتبه بندی در پذیرش های اکسپری انتری بالای 460 بوده است .متقاضی مسلط به دو زبان دارای 446 امتیاز برای انتخاب شدن از طرف استان در موقعیت خوبی قرار دارد. اگر وی بخواهد در یکی از استان های کانادا زندگی خود را آغاز کند می تواند واجد شرایط یکی از برنامه های مهاجرت استانی مرتبط با اکسپرس انتری باشد.

طی یک سال گذشته استان های انتاریو و نوا اسکوشیا برای متقاضیان مسلط به دو زبان انگلیسی و فرانسه حاضر در صف انتظار اکسپرس انتری دعوتنامه صادر کرده اند. چنانچه متقاضی از طرف استان انتخاب شود 600 امتیاز اضافی در سیستم جامع رتبه بندی گسب خواهد کرد.

البته بسیاری از برنامه های مهاجرت استانی مرتبط با اکسپرس انتری هم هستند که شرط تسلط بر دو زبان را ندارند. بسته به اینکه متقاضی به کدام استان کانادا بخواهد مهاجرت کند، مسیرهای مهاجرت استانی در برابرش قرار دارد. با اینکه سن می تواند عامل مهمی در سیستم جامع رتبه بندی باشد، متقاضیان می توانند کمبود امتیاز در این مورد را با زبان دوم (فرانسه) ، کسب تجربه کار در کانادا، داشتن همسر به عنوان متقاضی اصلی و یا انتخاب شدن از طرف استان جبران کنند. پرنس هری و مگان هم مانند بسیاری از متقاضیان مهاجرت به کانادا چندین گزینه در برابر خود دارند.   

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال
اشتراک در
اطلاع از
guest
3 دیدگاه ها
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها