Search
Close this search box.

۶ نکته برای عبور از مرز کانادا – امریکا

دو کشور کانادا و امریکا طولانی ترین مرز را در دنیا دارند؛ هر دو کشور روابط دوستانه و خوبی با هم داشته و همچنان دارند. اما هر کسی که از کانادا به امریکا سفر می کند باید بداند گرچه بین این دو کشور رابطه ی دوستانه برقرار است، اما عبور از مرز شوخی نیست. مرز بین کانادا و ایالات متحده امریکا هنوز مقررات خاص خود را دارد و عبور و مرور از آن ملزم به رعایت این مقررات است. اخیرا هم کانادایی ها بیشتر از پیش به ممنوعیت های پنج ساله از ورود به امریکا متهم شده اند.  

همانطور که قبلا در رابطه با درد سر تازه برای مسلمانان کانادایی به اطلاع همراهان گرامی ویزا موندیال رسید، اخیرا تعداد بیشتری از کانادایی ها توسط پلیس مرز و گمرک ایالات متحده دستگیر و به کانادا باز گردانده می شوند به طوری که بنا به نقل از یکی از وکلای مهاجرت، حد اقل روزی یک کانادایی توسط پلیس مرز و گمرک امریکا به کانادا عودت داده می شود. اما اگر شما هم مایل هستید از کانادا به امریکا سفر کنید، حتما باید نماتی را رعایت کنید. در این مطلب قصد داریم این چند نکته را با شما در میان بگذاریم.

بیشتر از زمان مقرر در امریکا نمانید

مثلا، اگر قرار بوده سفری یک هفته ای داشته باشید، به محص تمام شدن یک هفته به کانادا برگردید. در غیر این صورت، برای سفرهای بعدی به درد سر خواهید افتاد.

بدانید که چه چیزهایی را می توانید از مرز رد کنیدو چه چیزهایی را نمی توانید

حتما در این زمینه به تحقیق بپردازید و از افراد مختلف پرس و جو کنید. حتی از خود پلیس مرز و گمرک امریکا هم می توانید بپرسید.

مدارک بیشتر برای اقامت طولانی تر

اگر قصد دارید به مدت طولانی در امریکا بمانید حتما مدارکی به همراه داشته باشید دال بر اینکه به کانادا باز خواهید گشت. کانادایی ها می توانند تا شش ماه از امریکا به عنوان توریست دیدن کنند. اگر در این مورد صرف داشتن پاسپورت خالی کفایت نمی کند. مثلا ارائه ی مدارک ملکی و شغلی تان در کانادا به افسران خوب است.

لباس های ساده و عادی بپوشید

حتی الامکان از بر تن داشتن نمادها و البسه ی مذهبی خودداری کنید. واقعیت این است که پلیس مرز و گمرک امریکا به این موارد حساس است. سعی کنید لباس عادی و ساده بر تن داشته باشید.

مودب باشید

عبور از مرز کار ساده ای نیست و پلیس ها هم همیشه رعب آور هستند. بهترین کاری که می توانید بکنید این است که لبخند بر لب داشته باشید، مودب باشید و با آنها همکاری کنید. اگر هم خواستند چمدان هایتان را بگردند این را به آنها اجازه دهید. همکاری با پلیس و رعایت مقررات در بدو ورود به کشوری دیگر همیشه حایز اهمیت است.

بدانید در چمدان ها/ماشینتان چیست

همیشه از چیزهایی که در ماشینتان و یا چمدان هایتان وجود دارد مطمئن باشید تا هنگام بازرسی نه خودتان شگفت زده شوید و نه ماموران. چند روز قبل از عبور از مرز به خوبی همه جاهای چمدان یا ماشینتان را بگردید. مثلا در کانادا ماری جوانا قانونی است اما در امریکا اینگونه نیست و ممکن است به درد سر بیفتید!  

بیشتربخوانید: تحصیل در کانادا

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها