England Flag
Search
Search
Close this search box.

مناطق استان بریتیش کلمبیا

مناطق استان بریتیش کلمبیا

بریتیش کلمبیا (British Columbia) غربی ترین استان کانادا است که در مجاورت اقیانوس آرام قرار دارد. ویکتوریا (Victoria) مرکز این استان است که در جزیره ونکوور (Vancouver Island) واقع شده است. این استان به هشت منطقه متمایز تقسیم شده است که هر یک دارای جغرافیای منحصر به فرد، وضعیت آب و هوا، شرایط اقتصادی، تاریخ و تنوع فرهنگی مختص به خود می باشند. در این مقاله با شرایط زندگی و کار در این مناطق آشنا خواهید شد.

جزیره یا ساحل ونکوور:

جزیره ونکوور دارای آب و هوای معتدل، بیابان های بکر و دست نخورده و سواحل زیبایی است. این جزیره شامل شهر ویکتوریا، پایتخت استان بریتیش کلمبیا؛ چند شهر متوسط ​​همچون Powell River، Duncan، Tufino، Courtenay و Comox و بسیاری از جوامع کوچک حاشیه نشین اقیانوس آرام است. طبق آخرین سرشماری، حدود 17 درصد از جمعیت بریتیش کلمبیا در ونکوور ساکن هستند که بیش از نیمی از این افراد در پایتخت به سر می برند. تعداد کل جمعیت بالای 15 سال ونکوور در آگوست سال 2018 حدود 677،500 نفر بوده است. بخش خدمات نقش مهمی در اقتصاد منطقه ای ونکوور دارد، از جمله خدمات بهداشتی، مدیریت عمومی، اقامت و گردشگری. در سال 2015 حدود 83 درصد از سهم مشاغل در جزیره ونکوور مربوط به بخش خدمات بود. تولید الوار و ماهیگیری نیز از صنایع مهم این منطقه می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این منطقه اینجا را کلیک کنید.

سرزمین اصلی یا جنوب غربی:

منطقه شهری Mainland با جمعیتی معادل 2.8 میلیون نفر، پرجمعیت ترین منطقه بریتیش کلمبیا است. این منطقه یکی از متنوع ترین بخش های کانادا از نظر قومیتی و نژادی است و فرصت های اقتصادی، شرایط آب و هوایی ملایم، سبک زندگی فعال و کلیه امکانات رفاهی یک مرکز شهری پویا و پر جنب و جوش را ارائه می دهد. شهرهای مهمی که در این بخش قرار دارند شامل Chilliwack ،Mission ،Squamish ،Whistler ،Gibsons ،Burnaby ،Langley و Vancouver می باشند. Mainland از نظر وسعت کوچکترین و از نظر جمعیت بزرگترین منطقه استان می باشد. حدود 95 درصد جمعیت در مناطق شهری زندگی می کنند. تعداد کل جمعیت بالای 15 سال این منطقه در آگوست سال 2018 حدود 2،536،800 نفر بوده است. بخش های عمده صنعت منطقه شامل تجارت و خدمات مالی، حمل و نقل، آموزش، تولید ثانویه، گردشگری و کشاورزی است.در سال 2015 حدود 82 درصد از میزان استخدام ها مربوط به بخش خدمات بوده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این منطقه اینجا را کلیک کنید.

منطقه تامپسون اوکاناگان:

این منطقه در بخش داخلی بریتیش کلمبیا قرار گرفته است. منطقه Thompson-Okanagan یک مقصد گردشگری محبوب با آب و هوای آفتابی، مناظر زیبا و شیوه زندگی آرام است و برخی شهرهای آن عبارتند از: Kelowna ،Merritt ،Ashcroft ،Kamloops ،Osoyoos ،Vernon و Revelstoke که شهرهای Kelowna و Kamloops بزرگترین شهرهای منطقه می باشند. میزان کل جمعیت بالای 15 سال در این منطقه در آگوست سال 2018 حدود 447،400 نفر بوده است. منطقه تامپسون اوکاناگان با جای دادن حدود 12 درصد از جمعیت استان در خود، سومین منطقه پر جمعیت در بریتیش کلمبیا است. اقتصاد متنوع آن بر پایه کشاورزی، بخش خدمات و تولید چوب و الوار استوار است. در حدود 24 درصد از مشاغل بخش کشاورزی استان، در این منطقه مشغول فعالیت می باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این منطقه اینجا را کلیک کنید.

منطقه Kootenay:

منطقه کووتنای یکی از مقاصد مهم کانادا برای انجام فعالیت های سرگرم کننده در فضای باز است که در بخش جنوب شرقی بریتیش کلمبیا واقع شده است.  شهرهای مهم منطقه Kootenay شامل Nelson ،Castlegar ،Creston ،Fernie ،Kimberly ،Trail و Rossland می باشد. جمعیت بالای 15 سال در کووتنای در آگوست سال 2018 حدود 123،200 نفر بوده است که معادل 3 درصد کل جمعیت بریتیش کلمبیا است. فعالیت های گردشگری محرک اصلی اقتصاد این ناحیه است و شامل پیاده روی، دوچرخه سواری در کوهستان، اسکی، ماهیگیری و قایقرانی در رودخانه می شود. تولید زغال سنگ، استخراج معادن و تولید چوب از صنایع مهم در این ناحیه محسوب می شوند. در سال 2015 حدود 32 درصد از مشاغل در Kootenay در صنعت تولید محصولات بوده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این منطقه اینجا را کلیک کنید.

کاریبو:

منطقه Cariboo در بریتیش کلمبیای مرکزی قرار گرفته و دارای مناظر و چشم انداز های گسترده و فرصت های چشمگیر فعالیت در فضای باز است.شهرهای Williams Lake ،Quesnel ،McBride و Prince George(مرکز خدمات در نیمه شمالی بریتیش کلمبیا) در این منطقه قرار دارند. جمعیت بالای 15 سال کاریبو در آخرین سرشماری، معادل 4 درصد جمعیت استان بوده که حدود 128،100 نفر می باشد و جزو مناطق کم جمعیت استان بریتیش کلمبیا است. صنایع متکی بر منابع طبیعی همچون معدن کاری و جنگلداری نقش مهمی در اقتصاد منطقه ای ایفا می کنند. حدود 12 درصد از مشاغل این منطقه به فعالیت های تولیدی اختصاص دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این منطقه اینجا را کلیک کنید.

ساحل شمالی:

منطقه ساحلی شمالی در محدوده اقیانوس آرام، منطقه ای از جنگل ها، کوه ها و خطوط ساحلی ناهموار را در بر می گیرد. جمعیت منطقه طبق سرشماری سال 2018 در حدود 66،500 نفر می باشد که تنها 2 درصد جمعیت استان را تشکیل می دهد و در شهرهای Houston ،Vanderhoof ،Kitimat ،Queen Charlotte ،Prince Rupert ،Masset و Smithers زندگی می کنند. این منطقه دسترسی خوبی برای فعالیت های فضای باز، سبک زندگی آرام و رشد اقتصادی فراهم کرده است. علاوه بر ماهیگیری تجاری، جنگلداری و تولید چوب و استخراج معادن، اقتصاد در بندر Prince Rupert گسترش یافته و ذوب آلومینیوم در Kitima

 و آماده سازی پروژه های گاز طبیعی مایع نیز در این ناحیه انجام می شود. 68 درصد مشاغل منطقه مربوط به بخش ارائه خدمات است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این منطقه اینجا را کلیک کنید.

منطقه Nechako:

منطقه وسیع و کم جمعیت نچاکو، یک منطقه بیابانی محبوب برای علاقه مندان به فضای باز و کسانی که از زندگی روستایی لذت می برند می باشد. منابع طبیعی، به ویژه معادن و جنگلداری، در اقتصاد منطقه مهم هستند و اهمیت صنایع نفت و گاز نیز در حال افزایش است. بسیاری از شرکت ها به طور فعال در جستجوی مواد معدنی در منطقه هستند ولی با این حال بیشترین درصد بیکاری در استان مربوط به این منطقه است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این منطقه اینجا را کلیک کنید.

منطقه شمال شرقی:

این منطقه از بریتیش کلمبیا در شرق کوه های راکی واقع شده و شامل کوه ها، تپه ها، جنگل ها، دریاچه ها و دره حاصلخیز River Peace است. جمعیت افراد بالای 15 سال در آن حدود 56،100 نفر می باشد. Northeast کم جمعیت ترین منطقه بریتیش کلمبیا است و کمتر از 2 درصد مردم در این منطقه زندگی می کنند. شهرهای کلیدی منطقه شامل Fort Nelson ،Dawson Creek ،Fort St. John ،Tumbler Ridge و Chetwynd می باشد. اقتصاد به سرعت در حال رشد این منطقه بر پایه منابع طبیعی، به ویژه تولید گاز طبیعی و استخراج زغال سنگ استوار است. سایر صنایع مهم شامل صنایع همگانی همچون تولید آب و برق، چوب، محصولات جنگلی و کشاورزی است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این منطقه اینجا را کلیک کنید.

شرکت بین المللی ویزا موندیال با سالها تجربه در امر مهاجرت و داشتن پرونده های موفق، آماده پذیرفتن متقاضیان علاقه مند به مهاجرت به کانادا بوده و از متقاضیان دعوت میکنیم برای شروع پروسه، فرم ارزیابی رایگان را تکمیل کرده یا با دفاتر ما در کانادا یا ایران تماس حاصل نمایند تا با مشاورین و اعضای شورای مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا مشاوره رایگان داشته باشند تا بهترین راه را برای آنها انتخاب کنند.

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها