England Flag
Search
Search
Close this search box.

هزینه تحصیل و زندگی در استرالیا

هزینه تحصیل و زندگی در استرالیا

هزینه تحصیل و زندگی در استرالیا بستگی به عوامل و شرایط مختلفی دارد، از جمله اینکه دانشگاه در کدام شهر یا منطقه قرار داشته باشد، یا اینکه چه سطح تحصیلی متقاضی داشته باشد و مهمتر از همه اینکه دانشگاه و یا مدرسه خصوصی بوده و یا دولتی. شهریه تحصیل در استرالیا هم بسته به شهر دانشگاه و رنک و عوامل دیگری متغیر خواهد بود که در زیر به صورت حدودی ذکر شده است. اگر قصد تحصیل در استرالیا را دارید، میبایست از قبل برای هزینه های تحصیل و زندگی در استرالیا برنامه ریزی کنید و با برنامه مالی دقیق و محاسبه شده وارد استرالیا شوید. 

 

شهریه در استرالیا

شهریه مدارس در استرالیا 

هزینه تحصیل در مدارس استرالیا به صورت میانگین ۱۵ هزار دلار است. برای اخذ اطلاعات بیشتر، صفحه تحصیل در مدارس استرالیا را مطالعه کنید.

شهریه دوره های آموزش شغلی، سرتیفیکیت و دیپلمهای پیشرفته

همه این موارد در گروه آموزش شغلی قرار می گیرد که هزینه های تحصیل در این دوره های از 4000 دلار (برای 6 ماه) تا 22000 دلار برای دوره های دیپلمای پیشرفته متغیر است.

شهریه دوره های زبان در استرالیا

این دوره ها بسته به طول مدت دوره حدودا هفته ای 300 دلار هزینه دربر دارد.

شهریه دوره لیسانس در استرالیا

درصورتیکه دانشگاه دولتی استرالیا باشد شهریه آن بین 10 تا 20 هزار دلار متغیر است. شهریه دانشگاه های خصوصی تا 33 هزار دلار نیز می تواند باشد. البته در استرالیا تعداد این دانشگاه ها کم است و بیشتر دانشگاه ها دولتی می باشند.

شهریه دوره فوق لیسانس در استرالیا

شهریه های دوره فوق لیسانس حدود 20 تا 30 هزار دلار در سال می باشد. درصورتیکه دوره فوق لیسانس در یک دانشگاه بسیار معتبر و سطح بالا و یا خصوصی باشد این هزینه می تواند به بیش از نیز افزایش یابد.

شهریه دوره دکترا در استرالیا

شهریه دوره دکترا بین 14 تا 40 هزار دلار برای هر سال تحصیلی می تواند باشد. درصورتیکه دوره دکترا در زمینه پزشکی باشد (دامپزشک، دندانپزشکی، پزشکی و غیره) این هزینه می تواند از سالی 40 هزار دلار نیز بیشتر باشد.

 

هزینه های زندگی تحصیل در استرالیا

کیفیت زندگی در استرالیا در میان بالاترین ها در دنیا قرار دارد. با این حال هزینه زندگی و شهریه دانشگاه در استرالیا هنوز به نسبت کشورهایی همچون آمریکا و انگلیس پایینتر است.

در زمان اقدام برای ویزای تحصیلی استرالیا متقاضی باید ثابت کند که پول کافی برای پوشش تمامی هزینه های تحصیل و زندگی را در مدت زمان اقامت خود در استرالیا دارد و برای پرداخت هزینه ها نیاز به کار در استرالیا ندارد. با این حال دانشجویان می توانند بصورت پاره وقت در استرالیا کار کنند.

بطور کلی هزینه زندگی در استرالیا بسته به منطقه جغرافیایی بسیار متغیر است. هر چه مناطق روستایی تر و دور از شهر باشند (مانند مناطق غربی و شمالی استرالیا) هزینه ها کمتر میباشد. و بالعکس هر چه مناطق مورد نظر شهری تر باشند (مثل سیدنی) این هزینه ها بیشتر میشود.

برای مثال اجاره یک آپارتمان یک خوابه در مناطق روستایی تر حدود 1000 دلار ماهیانه می باشد و همان آپارتمان در مناطق شهری تر تا 1750 دلار در ماه می تواند باشد. اجاره خوابگاه در دانشگاه می تواند به مراتب ارزانتر باشد (حدود 750 دلار در ماه).

همچنین می توان آپارتمان های چند خوابه را با دانشجویان دیگر شریک شد و هزینه اجاره و سایر هزینه ها را نیز تقسیم کرد.

هزینه های جانبی مثل هزینه انرژی نیز بستگی به نوع قرار داد دارد (ممکن است بعضی از اجاره ها شامل هزینه های انرژی نیز بشود). برای مثال چند نمونه از حدود این هزینه ها بصورت ماهیانه در زیر عنوان شده:

گاز و برق: 50 تا 100 دلار در ماه

تلفن و اینترنت: 150 تا 200 دلار

آب: 50 دلار

خوار و بار و مواد غذایی: 200 دلار

 

سایر هزینه های زندگی در استرالیا

بطور کلی هزینه های هر شخص بسته به نوع زندگی، تفریحات، نوع حمل و نقل و عادات وی متغیر است. به صورت کلی هر چه شهر بزرگ تر و مرکزی تر باشد هزینه زندگی در آن بالاتر است ولی به همان نسبت موقعیت های شغلی هم بیشتر خواهد بود. در زیر نیز به بعضی از سایر هزینه های زندگی در استرالیا بصورت میانگین اشاره می کنیم:

باشگاه ورزشی: 70 دلار

کارت عبور و مرور با وسایل نقلیه عمومی: 120 دلار

بنزین: 1.50 دلار به ازای هر لیتر

تاکسی: 2 دلار به ازای هر کیلومتر

هزینه رستوران: 16 تا 75 دلار بسته به نوع رستوران

رستوران های فست فود: 8 دلار به ازای هر وعده غذایی

تفریحات جانبی: درصورتیکه  متقاضی علاقه مند به گشت و گذار در استرالیا و دیدن مناطق دیدنی این کشور در حین تحصیل نیز باشد باید حدود 50 تا 100 دلار بصورت هفتگی برای اینگونه تفریحات نیز هزینه در نظر گرفته شود.

هزینه بیمه دانشجویی در استرالیا

بسته به نوع شرکت بیمه طرف قرارداد، بیمه دانشجویی خریداری شده حدود ۳۵۰ تا ۷۰۰  دلار سالیانه می باشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره بیمه دانشجویی در استرالیا به لینک زیر مراجعه کنید.

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال