England Flag
Search
Search
Close this search box.

تحصیل در رشته داروسازی در دانشگاه‌های آلمان

رشته داروسازی در دانشگاه‌های آلمان، در مقطع کارشناسی‌ارشد پیوسته ارائه می‌شود. در بین ۱۷ دانشگاه ارائه‌کننده این رشته، دانشگاه‌هایی وجود دارند که شهریه تحصیلی در آن‌ها هنوز تصویب نشده است.

تحصیل در رشته داروسازی در دانشگاه‌های آلمان به دو بخش تقسیم می‌شود. بخش اول تحصیلات مقدماتی در علوم پایه نظیر شیمی، فیزیک و زیست‌شناسی است که ۴ نیم سال تحصیلی به طول می‌انجامد. برای بخش دوم نیز ۴ ترم در نظر گرفته شده است و مباحث ذکر شده به صورت تخصصی و عملی و در مواردی خارج از محیط دانشگاه، به طور نمونه در کلینیک یا سایر مراکز درمانی به دانشجو ارائه می‌شوند.

 

مراحل امتحانات پایانی در رشته داروسازی

امتحانات پایانی به سه بخش تقسیم می‌شود. بخش اول و دوم در طول دوران تحصیل و پس از هر یک از دو مرحله تحصیلی ذکر شده، انجام می‌شود. بخش سوم در برخی از دانشگاه‌ها به صورت اختیاری و پس از دوره عملی صورت می‌گیرد. دانشگاه‌هایی که تنها دو مرحله امتحان دارند، پس از قبولی دانشجویان در امتحانات پایانی به آنان مدرک کارشناسی‌ارشد پیوسته اعطا می‌کنند.

قابل ذکر است که رشته داروسازی در آلمان‌ همانند رشته پزشکی، در مقطع تحصیلی کارشناسی‌ارشد پیوسته ارائه می‌شود. علاقه‌مندان به دریافت مدرک دکترا، همانند سایر دانشجویان رشته‌های غیرپزشکی، پس از دریافت مدرک کارشناسی‌ارشد، با انتخاب موضوع و پذیرش آن توسط استاد راهنما، به تحصیل در مقطع دکترا مشغول می‌شوند.

 

مرحله سوم آزمون پس از کارآموزی

دانشگاه‌هایی که سه مرحله امتحان دارند، مرحله سوم را پس از گذراندن دوره عملی برگزار می‌کنند. دوره عملی در دو مرحله شش ماهه صورت می‌گیرد. دانش‌آموختگان در شش ماه نخست، در یکی از داروخانه‌های عمومی کارآموزی خواهند کرد. محل برگزاری دوره دوم به صورت اختیاری از سوی متقاضیان مشخص می‌شود. غالبا در یکی از داروخانه‌ها، مراکز درمانی، موسسات تحقیقاتی وابسته به دانشگاه و همچنین مراکز تولیدی دارو، می‌توان دوره شش ماهه دوم را سپری کرد.

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها