England Flag
Search
Search
Close this search box.

برای مهاجرت به کانادا کدام شهر را انتخاب کنیم؟

برای مهاجرت به کانادا کدام شهر را انتخاب کنیم؟

مهاجرت به کانادا یک هدف عالی است و تغییر بزرگی در زندگی افراد ایجاد می کند. در کشوری که با وسعتی در حدود 10 میلیون کیلومتر مربع دومین سرزمین پهناور دنیا محسوب می شود، انتخاب دقیق یک منطقه برای زندگی می تواند مشکل باشد. در این مقاله به بیان برخی از اطلاعات مفید در این زمینه می پردازیم.

انتاریو: جذابیت های تورنتو

کانادا گزینه بسیار جذابی برای مهاجران است و بسیاری از آنها تصمیم می گیرند به انتاریو نقل مکان کنند. بیش از یک سوم جمعیت کشور در این استان زندگی می کنند، که بیشتر به دلیل وجود شهر تورنتو، بزرگترین شهر کانادایی در این استان است. نیمی از ساکنان این منطقه شهری را مهاجران تشکیل می دهند. در واقع، تورنتو پذیرای حدود 30 درصد از تازه واردان به کانادا است. تورنتو علاوه بر اینکه یک بازار مالی بزرگ در کانادا محسوب می شود، دارای جاذبه های دیگری از جمله برج CN و گالری هنر انتاریو، و همچنین جزایر تورنتو و دریاچه انتاریو نیز می باشد. مرکز انتاریو یعنی تورنتو نیز در نزدیکی شهر نیاگارا فالز و آبشارهای نیاگارا واقع شده که یکی از مهمترین مقاصد گردشگری در این کشور است.

اتاوا در قسمت شرقی استان در مرز بین کبک و انتاریو قرار دارد. پایتخت کانادا، هر ساله میلیونها نفر از بازدیدکنندگان را از سراسر جهان جذب می کند تا از پارلمان هیل کانادا و گالری ملی این کشور دیدن نموده و در ماه می در جشنواره گل لاله کانادا شرکت کنند. به دلیل وجود تعداد زیادی از سفارتخانه ها، کنسولگریها و ادارات دولتی کانادایی در این شهر، مشاغل دولتی زیادی در اتاوا در دسترس هستند.

کانادا بیشتر به زبان های رسمی آن یعنی انگلیسی و فرانسوی شناخته شده است، اما بسیاری از زبانهای دیگر را نیز در انتاریو می توان یافت. با توجه به اینکه فیلیپینی ها بیش از 15 درصد از تازه واردان کانادا را تشکیل می دهند و بیش از 337،000 نفر از آنها در انتاریو زندگی می کنند، جای تعجب نیست که “تاگالوگ” (مهمترین زبان مردم فیلیپین) سریعترین زبان در حال رشد باشد. زبان های ماندارین، کانتونی و پنجابی نیز بسیار رایج هستند. در واقع 46.5 درصد از جمعیت تورنتو به طور معمول به یک زبان مادری صحبت می کنند.

بریتیش کلمبیا: سبز و بین المللی

استان زیبای بریتیش کلمبیا، تعداد زیادی از تازه واردانی را که می خواهند به کانادا مهاجرت کنند جذب می کند. بریتیش کلمبیا که در سواحل غربی کانادا، بین اقیانوس آرام و کوه های راکی ​​واقع شده است، برخی از جذاب ترین مسیرهای پیاده روی در این کشور را به نمایش می گذارد و حدود 600 پارک استانی دارد. چشم انداز اشتغال در بریتیش کلمبیا امیدوار کننده است چرا که عمدتا به دلیل بازنشستگی، بیش از 900 هزار فرصت شغلی بین سال های 2017 تا 2027 در استان به وجود خواهند آمد.

در ونکوور، بیش از 40 درصد از جمعیت را مهاجران تشکیل داده و یک چهارم میلیون از آنها به عنوان هندوکانادایی (Indo-Canadian) شناخته می شوند. منطقه Newton در شهر Surrey که در ناحیه ونکوور بزرگ واقع شده، یکی از بزرگترین قلمروهای مردمان جنوب آسیا در جهان است و از این رو، پنجابی یکی از پرکاربرد ترین زبان ها در بریتیش کلمبیا، پس از انگلیسی و چینی است.

کبک: یک مقصد فرهنگی در سطح جهانی

هنگامی که صحبت از کبک می شود، بسیاری از تازه واردان مونترال را نه تنها به خاطر فرهنگ خلاق، باز و پویای فرانسوی آن، بلکه به دلیل جذابیت خانه ها در منطقه Plateau Mont-Royal، خیابان های سنگی مونترال قدیم و جنب و جوش فرهنگی در بسیاری از جشنواره های شهر انتخاب می کنند.

ممکن است فکر کنید که مهاجران فقط از کشورهای فرانسوی زبان به کبک می آیند، اما اغلب اینطور نیست. براساس سرشماری سال 2016، حدود 34 درصد از جمعیت مونترال را سیاهپوستان، اعراب، مردم آمریکای لاتین، چینی ها و ساکنان آسیای جنوبی تشکیل می دهند.

در حالی که 80 درصد از مهاجران به کبک در مونترال ساکن هستند، دیگر مناطق کبک نیز در تلاش برای جذب تازه واردان برای رفع نیازهای بازار کار خود هستند. دولت كبك برآورد كرده است كه بيش از 1.3 ميليون شغل در دهه آينده در دسترس خواهد بود كه 80 درصد آن در خارج از جزيره مونترال قرار دارد.

شهر کبک، پایتخت استان کبک، به لطف وجود بسیاری از موزه ها، ساختمان های تاریخی و چشم اندازهای زیبا از مناظر رودخانه سنت لارنس (Saint Lawrence)، مهاجران زیادی را جذب کرده است. این شهر چه در تابستان و چه در زمستان جذابیت های زیادی دارد.

منطقه Prairies یا چمنزار: زمین های حاصلخیز و منابع انرژی

منطقه پریریز (Prairies) منابع انرژی فراوانی دارد و حاصلخیزترین زمین های کشاورزی دنیا را در خود جای داده است. ساسکاچوان به تنهایی 40 درصد از زمین های کشاورزی کانادا را تشکیل می دهد.

طرفداران مناظر رویایی و فوق العاده جذاب، عاشق آلبرتا خواهند شد چرا که به خاطر داشتن دریاچه لوئیس (Lake Louise) در کوه های راکی ​​ مشهور است. با این حال، با توجه به اینکه آلبرتا به عنوان مرکز تولیدات نفت و گاز کانادا شناخته شده، وضعیت اقتصادی استان به شدت وابسته به هیدروکربن ها است.

در مانیتوبا نیز به دلیل داشتن موزه حقوق بشر کانادا، پارک های سرسبز استانی و حتی گردش خرس های قطبی در شهر چرچیل (Churchill)، جمعیت بزرگی از مهاجران را خواهید یافت که شامل یکی از بزرگترین جوامع فیلیپینی کانادا نیز می شود. در مقایسه با سایر استان هایی که جمعیت مهاجران بالایی دارند، هزینه زندگی در مانیتوبا بسیار پایین است.

استان های منطقه آتلانتیک: مناظر دیدنی و … خرچنگ!

برای کسانی که رویای زندگی جدیدی در کانادا را در سر دارند، استان های منطقه آتلانتیک با سواحل باشکوه و سرشار از غذاهای دریایی، بیش از حد جذاب هستند. این منطقه ازمجوعه استان های پرنس ادوارد آیلند، نیوبرانزویک، نوا اسکوشیا و نیوفاندلند و لابرادور تشکیل شده است. دولت کانادا در مواجهه با رشد جمعیت سالخورده، طرح پایلوت مهاجرت به مناطق آتلانتیک را برای تسهیل ورود کارگران خارجی به این استان ها آغاز کرده است. اگر چه گام های زیادی برای مهاجرت به یک کشور جدید باید پیموده شوند، ولی برنامه هایی از این دست، روند مهاجرت را آسان تر می کنند.

انتخاب درست کدام است؟

برای انتخاب بهترین شهر جهت زندگی شما و خانواده تان، در نظر گرفتن زبان های رایج در استان و چشم اندازهای شغلی در حوزه تخصص شما مفید است. البته علایق شخصی و کیفیت زندگی خود را به هنگام انتخاب یک شهر برای شروع یک زندگی جدید فراموش نکنید.

شرکت بین المللی ویزا موندیال با سالها تجربه در امر مهاجرت و داشتن پرونده های موفق، آماده پذیرفتن متقاضیان علاقه مند به کار یا ادامه تحصیل در کانادا بوده و از متقاضیان دعوت می کنیم برای شروع پروسه، یکی از فرم های ارزیابی آنلاین را تکمیل کرده یا با دفاتر ما در کانادا یا ایران تماس حاصل نمایند تا با مشاورین و اعضای شورای مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا مشاوره رایگان داشته باشند تا بهترین راه را برای آنها انتخاب کنند

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال