England Flag
Search
Search
Close this search box.

الزامات برنامه جریان استعدادهای جهانی (Global Talent Stream)

الزامات برنامه جریان استعدادهای جهانی (Global Talent Stream)

جریان استعدادهای جهانی (Global Talent Stream) این امکان را فراهم می کند تا نیروهای کاری بسیار ماهر در مشاغل خاص برای دریافت مجوز کار موقت ظرف دو هفته یا کمتر برای مهاجرت به کانادا اقدام نمایند. این جریان به کارفرمایان اجازه می دهد تا نیروهای متخصص خارجی مورد نیاز خود را به سرعت جذب نمایند و هدف آن کمک به رشد شرکت های نوآورانه با اطمینان از دسترسی سریع به استعدادهای بسیار متخصص می باشد.

صلاحیت های مورد نیاز برای جریان استعدادهای جهانی

جریان استعدادهای جهانی به دو دسته تقسیم می شود.

چنانچه توسط یکی از شرکا و سازمان های تعیین‌ شده به جریان استعدادهای جهانی ارجاع داده شوید و به دنبال استخدام افراد با استعداد متخصص و منحصر به فرد باشید، ممکن است واجد شرایط دسته A از جریان استعدادهای جهانی باشید؛ یا

اگر به دنبال استخدام کارگران خارجی با مهارت بالا برای پر کردن موقعیت‌های شغلی یافت ‌شده در لیست استعدادهای جهانی هستید شما ممکن است واجد شرایط دسته B از جریان استعداد جهانی باشید. برای مراجعه به مقوله B نیازی به ارجاع وجود ندارد.

به عنوان یک کارفرما که از طریق جریان استعدادهای جهانی درخواست می ‌دهید، شما باید الزامات این برنامه را برآورده سازید. شما همچنین باید شرایط و قوانین مندرج در مقررات مهاجرت و پناهندگی و قانون حمایت از پناهندگان و مهاجران را در مورد استخدام یک کارگر خارجی موقت رعایت کنید.

برنامه کارگر خارجی موقت (Temporary Foreign Worker Program) برای تایید و تضمین سازگاری کارفرمایان با این الزامات، اقداماتی را انجام داده ‌است و کارفرمایانی که این قوانین را رعایت نکنند، در معرض پیامدها و عواقب ناخواسته قرار می گیرند

هزینه پردازش

شما باید بابت هر موقعیت درخواستی تحت جریان استعدادهای جهانی، 1،000 دلار پرداخت نمایید تا هزینه پردازش تقاضای شما را پوشش دهد.

  • پرداخت هزینه پردازش (به دلار کانادا) می‌تواند به یکی از روش های زیر انجام شود:
  • ویزا کارت
  • مستر کارت
  • امریکن اکسپرس
  • توجه داشته باشید چنانچه تقاضانامه به خواست شما لغو شود یا اگر نتیجه ارزیابی منفی باشد، هزینه پردازش مسترد نخواهد شد. بازگشت وجه تنها در صورتی امکان پذیر خواهد بود که هزینه به اشتباه دریافت شده باشد.
  • هزینه پردازش را نمی توان از طریق کارگران خارجی موقت دریافت یا پرداخت کرد.

اشخاص ثالث

استفاده از یک شخص ثالث

اگر می‌خواهید از خدمات یک نماینده شخص ثالث (با یا بدون پرداخت ‌هزینه) استفاده کنید، باید بخش‌های اطلاعاتی مربوط به شخص ثالث را در تقاضانامه تکمیل کنید.

شما نباید هزینه‌ های خدمات یک نماینده را از کارگران خارجی موقت دریافت کنید.

دولت کانادا می تواند به طور مستقیم با شما ارتباط برقرار کند تا اطلاعات ارائه‌ شده در فرم درخواست از طرف نماینده شخص ثالث را تایید نماید و برنامه مزایای بازار کار (Labour Market Benefits Plan) را تکمیل کند، زیرا شامل تعهداتی می‌ شود که مختص کارفرماست.

دولت اختلافات میان شما و نماینده شخص ثالث را میانجیگری نمی ‌کند و همچنین شکایتی از جانب شما به یک سازمان نظارتی ارائه نخواهد داد.

اگر شکایتی در مورد نماینده شخص ثالث داشته باشید، راه‌ هایی برای کمک به شما وجود دارد.

نمایندگان شخص ثالث با پرداخت هزینه

ممکن است از یک نماینده شخص ثالث بخواهید که هنگام استفاده از برنامه کارگر خارجی موقت، از طرف شما برای استخدام یک کارگر خارجی اقدام کند. یک نماینده که به او هزینه پرداخت‌ شده باید مجاز به جمع‌ آوری هزینه یا دریافت هر نوع پرداخت دیگر باشد تا بتواند به نمایندگی از طرف شما اقدام کند و یا در فرآیند ارائه درخواست به شما راهنمایی ارائه دهد. یک نماینده ثالث مجاز می تواند یکی از موارد زیر باشد:

  • یکی از اعضای کمیته استانی یا جامعه حقوقی منطقه ای و یا دانشجویان حقوق تحت نظارت آنها، یا  دفتر اسناد رسمی کبک
  • یک دستیار وکیل در جامعه حقوقی در استان انتاریو
  • یکی از اعضای شورای تنظیم مقررات مشاوران مهاجرتی کانادا (ICCRC)

نمایندگان شخص ثالث بدون پرداخت هزینه

یک نماینده که به او هزینه ای پرداخت‌ نشده نیز می‌تواند به شما کمک کند، اما مجاز به وصول هزینه یا دریافت هیچ نوع پرداخت دیگر برای ارائه خدمات نیست. این نماینده می تواند شامل یکی از موارد زیر باشد:

  • یک عضو خانواده
  • یک دوست
  • گروه غیرانتفاعی
  • سازمان مذهبی

مشروعیت کسب ‌و کار

همه کارفرمایانی که قصد استفاده از برنامه کارگر خارجی موقت (TFWP) را دارند باید مدارکی را همراه با درخواست اخذ مجوز کار LMIA (ارزیابی تاثیر در بازار کار) از جمله درخواست جریان استعدادهای جهانی، ارائه کنند تا نشان دهند که پیشنهاد کاری و شغلی آنها قانونی است.

طرح مزایای بازار کار

شما ملزم به کار با کمیته اشتغال و توسعه اجتماعی کانادا (ESDC) برای ایجاد یک برنامه مزایای بازار کار (Labour Market Benefits Plan) هستید که نشان‌ دهنده تعهد شما به فعالیت‌ هایی است که تاثیرات مثبت و مستمری بر بازار کار کانادا خواهند داشت.

طرح مزایای بازار کار (LMBP) به شما و دولت کانادا کمک خواهد کرد تا ایجاد شغل، مهارت‌ و سرمایه ‌گذاری کلی خود را شناسایی و پیگیری کنید که به واسطه استخدام استعدادهای جهانی بسیار ماهر توسط شما، برای بازار کار و اقتصاد کانادا مفید خواهد بود.

تعهدات در “برنامه مزایای بازار کار” شما به مزایای اجباری و مکمل تقسیم خواهد شد.

اگر از سوی یکی از شرکا و سازمان های تعیین شده توسط جریان استعدادهای جهانی ارجاع شده اید و به دنبال استخدام استعدادهای منحصر به فرد و متخصص (دسته A) هستید، شما باید متعهد به ایجاد شغل برای کانادایی‌ ها و ساکنان دائمی به عنوان مزایای اجباری باشید.

اگر شما در کانادا کارفرما هستید و به دنبال استخدام کارگران خارجی با مهارت بالا برای پر کردن موقعیت های شغلی در جریان استعدادهای جهانی (دسته B) هستید، باید به افزایش مهارت ‌ها و آموزش سرمایه گذاری برای کانادایی ‌ها و افراد مقیم دائم به عنوان مزایای اجباری خود متعهد باشید.

علاوه بر مزایای اجباری قابل ‌اجرا برای دسته A یا B در برنامه مزایای بازار کار، شما باید برای دستیابی به حداقل دو مزیت مکمل با انجام حداقل یک فعالیت برای هر کدام، متعهد باشید. مزایای مکمل معرفی‌ شده توسط یک کارفرما در این طرح نمی ‌تواند مشابه مزایای اجباری باشد.

مزایای مکمل می‌ تواند شامل مواردی همچون ایجاد شغل، سرمایه ‌گذاری در افزایش مهارت ‌ها و آموزش، انتقال دانش به کانادایی‌ ها و ساکنان دائمی، افزایش عملکرد شرکت و اجرای بهترین عملکردها یا سیاست‌ های کاری به عنوان کارفرما برای نیروهای کار تحت امر شما باشد اما محدود به این موارد نمی شود.

اگر شما برای موقعیت هایی در دسته A و دسته B درخواست می ‌دهید باید متعهد به انجام یک فعالیت به عنوان بخشی از مزیت ایجاد شغل و یک فعالیت به عنوان بخشی از سرمایه‌ گذاری در افزایش مهارت ‌ها و آموزش و نیز حداقل دو مزیت مکمل باشید.

فعالیت‌ هایی که برای حمایت از مزایای اجباری و مکمل در “برنامه مزایای بازار کار” مشخص ‌شده می ‌تواند شامل موارد زیر باشد اما محدود به اینها نمی شود:

  • افزایش تعداد کانادایی ‌ها و ساکنان دائمی که به صورت تمام ‌وقت و نیمه ‌وقت توسط کارفرما استخدام می شوند
  • ایجاد یا ارتقای مشارکت ‌های آموزشی با موسسات آموزش عالی محلی یا منطقه ‌ای یا با دیگر سازمان‌ هایی که از تقویت مهارت ‌ها و آموزش پشتیبانی می‌کنند
  • فراهم کردن فرصت ‌های کارآموزی با حقوق برای کانادایی ‌ها و ساکنان دائمی در شرکت
  • توسعه و اجرای سیاست‌هایی برای حمایت از استخدام گروه‌های بدون نماینده در بازار کار
  • ارائه آموزش مستقیم به کانادایی ‌ها و یا ساکنان دائمی، از جمله حمایت از کارمندان برای سفر و شرکت در کنفرانس ‌های بخش صنایع به جهت توسعه مهارت های تخصصی خود
  • حصول اطمینان از اینکه کارگران ماهر خارجی مستقیما بر کارگران کانادایی نظارت می‌کنند تا از انتقال دانش به آنها پشتیبانی کنند
  • افزایش رشد درآمد، اشتغال یا سرمایه ‌گذاری در شرکت
  • توسعه یا بهبود بهترین تجارب شرکت یا سیاست‌های مربوط به جذب و نگهداری نیروی کار کانادا
  • توسعه یا تقویت مشارکت با سازمان ‌هایی که به شناسایی سرمایه های داخلی برتر کمک می ‌کنند

کمیته اشتغال و توسعه اجتماعی کانادا (ESDC) با شما همکاری خواهد کرد تا طرح مزایای بازار کار را در طول پروسه درخواست جریان استعدادهای جهانی تکمیل نماید.

اگر شما از قبل یک طرح مزایای بازار کار تایید شده دارید و برای دریافت موقعیت های شغلی اضافی، درخواست دیگری برای جریان استعدادهای جهانی ارائه می‌ کنید، شما مجبور نیستید یک برنامه مزایای بازار کار جدید ارسال کنید؛ با این حال بازبینی بر روی برنامه فعلی شما انجام خواهد شد.

به عنوان بخشی از این بازبینی، ممکن است از شما خواسته شود تا تعهدات خود را در این طرح به روز رسانی کنید. همچنین ممکن است از شما خواسته شود که تعهدات موجود را اصلاح کرده یا توسعه دهید تا نشان دهنده درخواست شما برای موقعیت های اضافی باشد. این کار به تضمین این امر کمک خواهد کرد که بازگرداندن کارفرمایان به جریان استعدادهای جهانی منجر به ایجاد مزایای مثبت و پایدار برای کارگران کانادایی خواهد شد.

بازبینی پیشرفت رویه

بازبینی رویه طرح مزایای بازار کار (LMBP) شما کاملا مجزا و متمایز از اقدامات لازم برای تضمین تطابق شما به عنوان یک کارفرما با الزامات و شرایط استخدام یک کارگر موقت خارجی می باشد.

بازبینی پیشرفت این طرح به صورت سالیانه توسط ESDC انجام خواهد شد تا بتوانید ارزیابی کنید که به چه میزان به تعهدات خاص کارفرما پایبند بوده اید. بازبینی سالانه فرصتی در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید مراحل پیشرفت شرکتتان در ایجاد تاثیرات مثبت و پایدار در بازار کار کانادا را گزارش نمایید.

میزان همکاری و پاسخگویی شما به ESDC در رابطه با برنامه ‌ریزی و اجرای این بازبینی مهم است و صلاحیت مستمرتان برای جریان استعدادهای جهانی را تضمین می کند. توجه داشته باشید که شما در مورد مزایای مورد تعهد در این طرح مسئول خواهید بود، حتی اگر که یک تبعه خارجی را تحت جریان استعدادهای جهانی استخدام کرده باشید و او حین کار کردن برای شما اقامت دائم کانادا را کسب نماید.

اولین بازبینی برنامه LMBP حدودا یک سال بعد از امضای این طرح خواهد بود. تاریخ اولین بازبینی حتی اگر اصلاحاتی را در این برنامه از طریق جریان استعدادهای جهانی برای کارگران خارجی ایجاد کنید، تغییر نمی ‌کند. همچنین تاریخ بازبینی بستگی به زمانی که مجوز کار برای کارگر خارجی شما صادر می‌ شود نداشته و تغییر نمی‌ کند.

جذب نیرو

در حالی که حداقلی برای شرایط مورد نیاز استخدام در جریان استعدادهای جهانی وجود ندارد، شما قبل از ارائه یک موقعیت شغلی به یک کارگر خارجی موقت، تشویق به استخدام کانادایی‌ ها و افراد دارای اقامت دائم می شوید. به عنوان بخشی از رویه درخواست از شما برای توصیف تلاش ‌های استخدامی سوال خواهد شد.

حقوق و دستمزد

حقوق پرداختی به کارگران موقت خارجی که قصد مهاجرت به کانادا از طریق تخصص را دارند باید مشابه حقوقی باشد که یک شهروند و یا مقیم کانادا بابت همان شغل و در محل کاری یکسان، و با مهارت ‌ها و سابقه کاری مشابه دریافت می نماید.

برای هدف جریان استعدادهای جهانی، شما باید متعهد باشید که بالاترین دستمزد را پرداخت کنید که شامل موارد زیر است:

  • برای دو موقعیت کاری منحصر به فرد و تخصصی که توسط یک کارفرما تحت دسته A درخواست می‌شود، یک حقوق سالانه به میزان حداقل 80 هزار دلار یا حقوق سالانه ای معادل با حقوق رایج برای آن شغل در صورتی که بیش از 80 هزار دلار باشد، باید پرداخت شود. برای هر موقعیت منحصر به فرد و تخصصی دیگر (به عبارت دیگر برای بیش از دو درخواست) که مورد تقاضای کارفرما تحت دسته A باشد، حقوق سالانه حداقل 150 هزار دلار یا حقوق سالانه ای معادل دستمزد رایج برای آن شغل اگر بیش از 150 هزار دلار باشد، باید در نظر گرفته شود.
  • برای یک موقعیت شغلی با مهارت بالا که تحت دسته B درخواست شود، حداقل حقوق قابل‌ پرداخت باید مطابق لیست فرصت ‌های شغلی استعدادهای جهانی باشد
  • پرداخت حقوق به میزان حقوقی که به کارمندان فعلی خود که برای شغلی مشابه و با مهارت‌ ها و سوابق یکسان استخدام شده اند، پرداخت می ‌کنید
  • پرداخت حقوق بر اساس متوسط دستمزد در بانک مشاغل کانادا

دستمزد کارگران موقت خارجی باید در صورت امکان و حداقل به صورت سالانه مورد بررسی و تنظیم قرار گیرد تا اطمینان حاصل شود که آنها حقوق رایج برای شغل و منطقه‌ ای که استخدام شده اند را دریافت می کنند.

به منظور تعیین میزان دستمزد پیشنهاد شده، دولت کانادا فقط حقوق تضمین‌ شده را در نظر می ‌گیرد و موارد زیر را شامل نمی ‌شود:

  • ساعات اضافه‌ کاری
  • انعام
  • مزایا
  • مشارکت در سود
  • پاداش ‌ها
  • کمیسیون ‌ها
  • انواع دیگر پاداش و دستمزد

وظایف شغلی و شرایط کاری

کارگران خارجی موقتی که شما از طریق برنامه کارگر خارجی موقت استخدام کرده‌ اید، باید فقط وظایفی را اجرا کنند که مطابق با شرح وظایف شغلی است که برای آن استخدام شده ‌اند.

قانون کانادا از همه کارگران در کانادا، از جمله کارگران موقت خارجی محافظت می ‌کند. بهره ‌کشی از کارگران موقت خارجی، نقض قوانین کانادا و حقوق بشر در نظر گرفته می ‌شود.

اشتغال در اکثر موقعیت های شغلی تحت قوانین استانی یا منطقه ای صورت می پذیرد که با استاندارد های کاری و استخدامی مانند موارد زیر مطابقت دارند:

  • ساعات کار (از جمله اضافه‌ کاری)
  • پاداش و دستمزد
  • شرایط کاری
  • خاتمه اشتغال

هر استان یا منطقه دارای وزارت کار است که می‌تواند در مورد سوالات و مسائل مرتبط با کار، اطلاعاتی برای کمک به کارفرمایان و کارگران موقت خارجی فراهم کند. برخی از کارفرمایان تحت مقررات فدرال فعالیت می ‌کنند و بنابراین تحت استانداردهای اشتغال در محدوده قانون کار کانادا قرار می ‌گیرند.

ایمنی محل کار

شما باید همیشه اطمینان حاصل کنید که کارگران موقت خارجی که می ‌خواهید تحت برنامه کارگر خارجی موقت استخدام کنید، از نظر قانونی، از سوی تامین‌ کننده بیمه ایمنی محل کار استانی یا منطقه‌ ای تحت پوشش قرار می ‌گیرند. جایی که قانون ایالتی یا منطقه‌ ای به کارفرمایان برای انتخاب یک طرح بیمه خصوصی حق انتخاب می دهد، باید اطمینان حاصل کنید که:

  • هر طرح خصوصی که انتخاب می شود سطوح جبرانی برابر یا بالاتری را نسبت به آنچه توسط یک استان یا قلمرو ارائه شده، فراهم می ‌کند.
  • همه کارکنان در محل کار توسط همان ارائه دهنده بیمه‌ تحت پوشش قرار می ‌گیرند.

پوششی که شما خریداری کرده ‌اید باید با اولین روز کار کارگران خارجی در کانادا مطابقت داشته باشد و هزینه‌ ها نباید از کارگران موقت خارجی تامین شود.

محدودیت زبانی

انگلیسی یا فرانسوی تنها زبان ‌هایی هستند که می ‌توانید به عنوان یک نیاز شغلی در تقاضای خود و تبلیغات شغلی مشخص کنید. با این حال، اگر یک زبان دیگر برای این کار ضروری است، شما باید توجیهی در درخواست خود ارائه دهید.

مشاغل تحت نظر اتحادیه

اگر شما درخواست استخدام کارگران موقت خارجی برای پست ‌هایی که تحت یک توافق کلی قرار دارند را اعمال می ‌کنید، باید:

  • نرخ دستمزدی مشابه با آنچه تحت توافقنامه جمعی اعلام شده را آگهی و پرداخت نمایید.
  • شرایط و ضوابط مشابه با کارگران کانادایی یا مقیم این کشور را به کارگران موقت خارجی ارائه دهید.
  • یک نسخه از توافق نامه مذاکرات جمعی بر پایه ساختار دستمزد را ارسال کنید.

استخدام کارگران موقت خارجی نباید بر اختلافات کاری فعلی و یا قابل ‌پیش ‌بینی در محل کار تاثیر بگذارد.

توصیه می شود که شما فعالانه با نمایندگان اتحادیه برای استخدام کانادایی ‌ها و ساکنان دائمی کار کنید.

انطباق کارفرما

شما به عنوان یک کارفرما باید با تمام الزامات برنامه کارگر موقت خارجی برای شغلی که درخواست می ‌کنید، انطباق داشته باشید. در مورد مطابقت کارفرما و پیامدهای احتمالی عدم انطباق تحقیق کنید. طرح بازبینی در برنامه LMBP در جریان استعدادهای جهانی، از این اقدامات انطباقی کارفرمایان مجزا می باشد.

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال