Search
Close this search box.

خرید بیزینس در کانادا

خرید بیزینس در کانادا

امروزه یکی از راه‌های دریافت ویزای کار کانادا و سپس دریافت اقامت دائم این کشور، خرید یک کسب و کار و یا راه اندازی بیزینس در این کشور است. در واقع با این روش سرمایه گذاری در کانادا می‌توانید به کانادا مهاجرت کنید و برای همیشه بیزینس خود را در این کشور داشته باشید. بیزینس مورد نظر می تواند یک شرکت یا یک کسب و کار مانند یک مغازه و یا رستوران باشد. محل کسب و کار نیز ممکن است متعلق به مالک بیزینس بوده و یا اجاره‌ای باشد.

در هر حال تحت شرایطی خاص، ممکن است واجد شرایط خرید بیزینس کانادا شوید. گام اول در این راه این است که یک فرصت بیزینسی فعال و مناسب پیدا کنید. احتمالا می‌پرسید چگونه؟ در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا تمام اطلاعات لازم برای خرید یک کسب و کار مناسب در کانادا را به دست آورید.

فهرست مطالب

خرید بیزینس آماده در کانادا

هنگامی که می‌خواهید در کانادا مالک کسب و کاری شوید، دو گزینه پیش رو دارید. یا بیزینس فعالی را که در حال حاضر موجود است خریداری کنید و یا یک کسب و کار جدید را شروع کنید. گزینه‌ای که انتخاب می‌کنید پیامدهای مالیاتی متفاوتی دارد و بر میزان مالیات بر درآمد دارایی‌های آن کسب و کار تاثیر می‌گذارد.

خرید بیزینس فعال در کانادا خود به دو صورت است. یا مبلغ مشخصی را برای کل بیزینس پرداخت می‌کنید و یا بخشی از سهام آن را که باید بیش از ۵۱ درصد باشد، خریداری می‌کنید. از آنجایی که یک شرکت یک شخص حقوقی جداگانه است و می‌تواند اموالی را به نام خود داشته باشد، تغییر در مالکیت سهام شرکت، تاثیری بر ارزش مالیاتی دارایی‌های متعلق به شرکت نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: خرید فرانچایز در کانادا

خرید بیزینس در کانادا بهتر است یا راه اندازی آن؟

نمایش ویدیو درباره خرید یا راه اندازی بیزینس در کانادا

شرایط خرید بیزینس در کانادا چیست؟

  • داشتن تجربه مدیریت و یا مالکیت یک بیزینس در کشور خود به مدت حداقل سه سال (منظور از مالکیت، داشتن همه و یا حداقل ۱۰ درصد از سهام شرکت است)
  • داشتن دارایی و سرمایه کافی برای خرید بیزینس در کانادا
  • خرید همه یا حداقل ۵۱ درصد از سهام کسب و کار در کانادا
  • داشتن مدرک تحصیلی در حد دیپلم  و بالاتر
  • داشتن مهارت انگلیسی در حد پایه (ارائه مدرک زبان الزامی نیست)

روش‌های یافتن و خرید کسب و کار در کانادا

حتما می‌خواهید بدانید چطور می‌توانید در کانادا بیزینسی را پیدا کنید و سپس آن را خریداری کنید. واقعیت این است که خرید کسب و کار در کانادا کار چندان ساده‌ای نیست و اگر برای اولین بار است که اقدام به این کار می‌کنید، حتما از طریق یک یا چند مورد از روش‌های زیر به دنبال پیدا کردن و سپس خرید بیزینس درست در کانادا باشید:

  • مجلات و خبرنامه‌های سرمایه‌گذاری تجاری که اغلب در مناطق پرجمعیت یافت می‌شوند. به عنوان مثال، در جنوب انتاریو، تعدادی از نشریات رایگان مانند Business Exchange وجود دارند که در قفسه‌های مجله فروشی‌ها در سراسر منطقه تورنتوی بزرگ (GTA) قابل دسترسی است.
  • برخی نشریات تجاری تخصصی مربوط به صنعت مورد نظر شما است؛ بنابراین آن‌ها نیز یک منبع مفید دیگر محسوب می‌شوند، چرا که اغلب کسب و کارهای مربوطه برای فروش در این بخش طبقه بندی شده‌اند. شما می‌توانید فهرست بسیاری از مجلات تجاری کانادا را به صورت آنلاین در سایت مطبوعات تجاری کانادا پیدا کنید.
  • روزنامه‌ها همچنین بخش‌هایی را دسته بندی کرده‌اند که در آن شما می‌توانید لیست کسب و کارهای محلی را پیدا کنید. به دنبال کسب و کارهای واقعی و محلی باشید، اما نسبت به فرصت‌های کسب و کار مشکوک و مبهم، با احتیاط عمل کنید.
  • اینترنت سرعت کسب و کارها را تسریع می‌کند و در نتیجه امکان برقراری ارتباط میان کسب و کارهای مختلف در سراسر جهان بسیار آسان‌تر می‌شود. از طریق سایت‌های فروش کسب و کار می‌توانید بیزینس مورد نظر خود را پیدا کنید.
  • ارتباط کلامی و محاوره‌ای می‌تواند یک راه عالی برای یادگیری و کسب آگاهی در مورد کسب و کاری باشد که مالک آن قصد فروشش را داشته باشد ولی شاید در لیست آگهی‌های بیزینس‌های فروشی ذکر نشده باشد. شبکه‌های ارتباطی و رویدادهای شغلی می‌توانند دسترسی شما به این کانال‌های اطلاعاتی را فراهم کنند، برای مثال می‌توانید با بانکدار، وکیل و یا حسابدار خود تماس برقرار کرده و از وجود چنین موقعیت‌هایی مطلع شوید.
  • کارگزاران و واسطه‌ها هنگامی که به یک فروشنده جهت انجام معامله کمک می‌کنند، کمیسیون دریافت می‌کنند. یک کارگزار خوب یک منبع عالی است؛ ولی یک کارگزار نیمه حرفه‌ای که به صورت نیمه وقت فعالیت می‌کند، به احتمال زیاد نمی‌تواند کمک چندانی به جستجوهای شغلی شما بدهد. بهترین راه برای پیدا کردن کارگزار این است که با شبکه افراد پیرامون خود ارتباط برقرار کرده و درباره افراد مورد اعتمادی که می‌توانید به آن‌ها مراجعه کنید، سوال کنید.

کارگزاران و واسطه‌ها می‌توانند در موارد زیر به شما کمک کنند:

  • غربالگری کسب و کارهای پیشنهادی برای شما: کارگزاران خوب، بسیاری از کسب و کارهایی را که از آن‌ها خواسته می‌شود به فروش برسانند را رد می‌کنند؛ چرا که فروشنده اسرار و اطلاعات کامل مالی را ارائه نمی‌دهد و یا این که کسب و کار بیش از حد گران قیمت است. بنابراین اقدام از طریق کارگزار به شما کمک می‌کند از این خطرات بد اجتناب کنید.
  • کمک به شما در تعیین علایق: یک کارگزار خوب با کسب اطلاعات در مورد مهارت‌ها و علایق شما شروع به کار می‌کند و سپس به شما کمک می‌کند تا بیزینس مناسب را انتخاب کنید. با کمک یک دلال بیزینس، ممکن است متوجه شوید که یک صنعت که هرگز به آن توجه نکرده‌اید، برای شما ایده آل است.
  • مذاکره: رویه مذاکره بخش مهمی است که کارگزاران نقش خود را در آن ایفا می‌کنند. آن‌ها به هر دو طرف کمک می‌کنند تا بر روی هدف نهایی متمرکز شوند و نسبت به هر مشکلی که ممکن است به وجود آید، آرامش خود را حفظ نمایند.
  • کمک به انجام کارهای اداری: دلالان از آخرین قوانین و مقررات آگاهی دارند که این بر همه چیز از جمله دریافت مجوز و سرمایه‌گذاری و تامین سپرده تاثیر می‌گذارد. آن‌ها همچنین کارآمدترین روش‌های کاهش تشریفات اضافی را می‌‌دانند که می‌‌تواند طول فرآیند خرید را به اندازه چند ماه کاهش دهد. در مجموع کار کردن با یک واسطه، ریسک برخی اشتباهات را کاهش می‌دهد.

سایت‌های مرتبط با فروش بیزینس در کانادا

تعدادی سایت معتبر در کانادا وجود دارد که شما می‌توانید با مراجعه به آن‌ها و انتخاب شهر یا استان مورد نظر خود، بیزینس‌های موجود برای فروش را ببینید:

دو توصیه به خریداران و فروشندگان

۱. خریداران یک کسب و کار باید مراقب باشند چرا که فرصت‌های تجاری بسیاری در لیست فروش وجود دارند که شرایط آن‌ها گمراه کننده بوده و یا در مورد آن‌ها بزرگ‌نمایی و اغراق صورت گرفته است. اگر یک فرصت کاری بیش از حد متعارف خوب و جذاب به نظر می‌رسد، بهتر است با احتیاط برخورد نمایید. به خاطر داشته باشید که اگر به راحتی امکان داشت ثروتمند شوید و یا ۴ هزار دلار در هفته، از کار در منزل کسب کنید، آن وقت همه به دنبال این بودند که بر روی چنین فرصت‌هایی سرمایه‌گذاری کنند.

۲. به عنوان یک فروشنده، پیش از آنکه کسب و کار خود را در بازار عمومی ارائه دهید، ممکن است بخواهید ابتدا موضوع را با اطرافیان خود در میان بگذارید. ممکن است که قبلا یک کارمند داشته‌اید که می‌داند چگونه کسب و کار شما را انجام دهد و علاقه‌مند به خرید آن باشد. مشتریان یا تأمین کنندگانی که در گذشته به کار شما علاقه نشان داده‌اند نیز کاندیداهای ایده‌آلی برای شما هستند.

موارد مهمی که قبل از خرید بیزینس باید به آن‌ها توجه کنید

در زیر فهرستی از مواردی آورده شده که باید قبل از تصمیم گیری برای خرید یک بیزینس در کانادا حتما آن‌ها را ارزیابی کنید تا در معرض کلاهبرداران و بیزینس‌های اشتباه قرار نگیرید:

این فهرست شامل تمام محصولات و مواد موجود برای فروش مجدد یا استفاده در سرویس دهی به مشتری است. نکته مهم این است که شما یا نماینده واجد شرایطتان باید در طول پروسه بررسی موجودی حضور داشته باشید. شما باید وضعیت موجودی را بدانید، اینکه در حال حاضر چه چیزهایی در دسترس قرار دارند، و اینکه در پایان سال مالی گذشته و سال قبل از آن وضعیت موجودی به چه صورت بوده است. همچنین باید فهرست موجودی را ارزیابی کنید.

این مورد شامل تمام محصولات، تجهیزات دفتری و دارایی‌‌های کسب ‌و کار می‌‌شود. لیستی از فروشنده بخواهید که شامل نام و شماره مدل هر قطعه از تجهیزات باشد. سپس وضعیت کنونی این تجهیزات، ارزش آن‌ها در زمان خرید، ارزش آن‌ها در بازار فعلی، و اینکه آیا این تجهیزات خریداری ‌شده و یا اجاره شده‌اند را تعیین کنید. بررسی کنید که فروشنده به منظور بهبود شرایط نگهداری و تعمیر این تجهیزات، چقدر سرمایه‌‌گذاری کرده ‌است. معین کنید که چه تغییراتی باید در ساختمان و یا چیدمان خود انجام دهید تا متناسب با نیازهای شما باشد.

قراردادها شامل تمام قراردادهای اجاره و خرید، توافقنامه‌های توزیع، قراردادهای فرعی، قراردادهای فروش، قراردادهای اتحادیه، توافقنامه استخدامی و سایر ابزارهای الزام آور قانونی برای کسب ‌و کار است. همچنین، تمام اسناد قانونی دیگر از جمله اظهارات نام تجاری کسب ‌و کار، مقررات، علائم تجاری ثبت شده، حق امتیاز و غیره را ارزیابی کنید.

اگر در نظر دارید یک کسب ‌و کار با مالکیت معنوی ارزشمند داشته باشید، از یک وکیل بخواهید آن را مورد ارزیابی قرار دهد. در مورد اجاره املاک و مستغلات و قراردادهای مربوطه باید اطلاعات لازم را کسب کنید.

اگر بیزینس مورد نظر یک شرکت است، حتما بررسی کنید که در کدام استان یا ایالت ثبت شده ‌است و آیا این شرکت به عنوان یک شرکت خارجی در استان خود فعالیت می‌‌کند.

بسیاری از صاحبان بیزینس‌های کوچک از آن کسب‌ و کار برای نیازهای شخصی خود استفاده می‌کنند. آن‌ها ممکن است محصولاتی را که شخصا از آن‌ها استفاده می‌کنند بخرند و به حساب کسب و کار بگذارند و یا با استفاده از منابع شرکت به تعطیلات رفته و یا با همسرانشان از نمایشگاه‌های تجاری بازدید کنند. بنابراین شما باید از مهارت‌‌های تحلیلی خود و حسابدارتان استفاده کنید تا مشخص کنید ارزش مالی خالص شرکت چقدر است.

این اظهارنامه ها از جمله تمام رکوردهای مالی را ارزیابی کنید و آن‌ها را با بازده مالیاتی خود مقایسه کنید. این کار به خصوص برای تعیین قدرت درآمدزایی یک کسب ‌و کار مهم است.

اگر چه میزان فروش در صورت‌های مالی ثبت خواهد شد، ولی شما باید سوابق فروش‌‌های ماهانه مربوط به ۳۶ ماه گذشته را بررسی کنید. اگر چندین محصول در این کار دخیل هستند، میزان فروش خود را به دسته‌‌های مختلف محصولات تقسیم کنید. همچنین فروش نقدی و اعتباری را تفکیک نمایید. این یک شاخص ارزشمند از فعالیت‌های جاری هر کسب ‌و کار است و درکی از چرخه‌‌های کسب ‌و کار ایجاد می‌کند.

با یک وکیل و حسابدار مستقل مشورت کنید تا فهرستی از بدهی‌‌ها را برای تعیین هزینه‌‌های احتمالی و پیامدهای قانونی مورد بررسی قرار دهید. چنانچه مالک از دارایی‌‌هایی نظیر تجهیزات سرمایه ‌ای یا حساب‌های دریافتی به عنوان وثیقه برای تامین وام‌‌های کوتاه‌ مدت استفاده کرده ‌است، آن‌ها را بررسی نمایید. همچنین حسابدار شما باید تعهدات غیر قانونی مانند مطالبات کارکنان، پرداخت‌های خارج از دادگاه و غیره را چک کند.

این حساب‌ها را به مدت‌های ۳۰ روزه، ۶۰ روزه، ۹۰ روزه و فراتر از آن تقسیم کنید. چک کردن دوره دریافت مطالبات مهم است زیرا هر چه مدت زمان آن‌ها طولانی‌تر باشد، ارزش حساب کمتر است. همچنین باید فهرستی از ۱۰ حساب برتر تهیه نموده و اعتبار آن‌ها را بررسی کنید.

مانند حساب‌های دریافتی، حساب‌های پرداختی نیز باید به مدت‌های ۳۰ روزه، ۶۰ روزه و ۹۰ روزه تقسیم شوند. این مهم است که مشخص کنید چقدر پول نقد از طریق شرکت جریان دارد. در مورد پرداخت‌های بیش از ۹۰ روز، باید بررسی کنید تا ببینید آیا هیچ کدام از طلبکاران حق حبس دارایی‌ های شرکت را دارند یا خیر.

این شامل همه یادداشت‌های مهم، وام‌ها و هر بدهی دیگری است که کسب ‌و کار مربوطه آن را تایید کرده ‌است. به هر گونه سرمایه‌گذاری تجاری که در خارج از حوزه‌های عادی انجام شده‌ باشد، توجه داشته باشد. به سطح وام‌‌های اعطایی به مشتریان نیز نگاهی داشته باشید.

آیا کسب ‌و کار دارای نرخ مرجوعی کالای بالایی است؟ آیا این نرخ در سال گذشته افزایش یافته ‌است؟ اگر اینطور است، آیا می‌‌توانید دلایل آن را مشخص کرده و مشکلات را تصحیح کنید؟

اگر این نوعی از کسب و کار است که می‌‌توان در آن مشتریان را ردیابی کرد، شما باید ویژگی‌‌های خاص مربوط به مشتریان فعلی را بدانید، مثلا اینکه تعداد خریداران بار اولی چقدر است؟ چند مشتری در طول سال گذشته از دست رفته‌اند؟ زمان اوج فصل‌ خرید برای مشتریان فعلی چه زمانی است؟ کدام نوع از کالاها بیشترین محبوبیت را دارند؟

باید بدانید صاحب کسب‌ و کار چگونه مشتریان را جذب می‌کند؟ آیا او از طریق ارائه تخفیف، تبلیغات گسترده و یا کمپین‌های روابط‌ عمومی این کار را انجام می‌دهد؟ شما باید نسخه‌‌هایی از تمام سیاست‌ها و ادبیات فروش بیزینس دریافت کنید تا ذهنیتی درباره نحوه فروش و ارتباط با مشتری داشته باشید.

هزینه‌‌های تبلیغات را آنالیز نمایید. اغلب برای یک کسب ‌و کار بهتر است که با هزینه کردن برای تبلیغات در طول ماه پایانی سال مالی، سود پایان سال خود را تا سال آینده به تعویق بیندازد.

لیست قیمت فعلی و برنامه‌های تخفیف برای همه محصولات، تاریخ آخرین افزایش قیمت و درصد افزایش را حتما مورد ارزیابی قرار دهید. ممکن است شما به عقب برگردید و به افزایش قیمت قبلی نگاه کنید تا ببینید چه درصدی بوده و مشخص نمایید که چه زمانی می‌‌توانید قیمت‌‌ها را دوباره بالا ببرید.

شما باید صنعت مورد نظر و اهداف تجاری بخش‌‌های خاص بازار را تجزیه و تحلیل کنید. شما باید بدانید که آیا فروش در این صنعت و همچنین در بازار مربوط به آن، در حال رشد، کاهش، یا رکود باقی مانده ‌است. این برای تعیین پتانسیل سود در آینده بسیار مهم است.

موقعیت فیزیکی کسب‌ و کار و محیط اطراف آن را ارزیابی کنید. این امر به ویژه برای کسب و کارهای کوچک و خرده فروشانی که اکثر مشتریان خود را بر اساس منطقه تجاری به دست می‌آورند، مهم است. شما باید یک آنالیز کامل از موقعیت کسب ‌و کار و مناطق تجاری اطراف از جمله چشم ‌انداز اقتصادی، جمعیت شناسی و رقابت انجام دهید. برای کسب و کارهای خدماتی، نقشه مربوط به مشاغل منطقه را تهیه کنید. همچنین اگر الزامات ویژه‌ای برای تحویل محصول وجود داشته باشد، یا هر گونه مشکلات مربوط به حمل و نقل و رسیدن محصول به بازار وجود داشته باشد، آن‌ها را بررسی کنید.

تصویر بیزینس در چشم مشتریان و تامین کنندگان بسیار مهم است. همانطور که گفته شد، تصویر یا شهرت یک کسب ‌و کار می‌تواند یک دارایی محسوب شود. برای تشخیص میزان اعتبار بیزینس مورد نظرتان با مشتریان، تامین کنندگان، کارکنان بانک و همچنین صاحبان دیگر کسب و کارهای فعال در منطقه مشورت و گفتگو نمایید.

شما باید بفهمید که آیا هیچ یک از مشتریان با مالک فعلی کسب ‌و کار ارتباط خاصی دارند یا خیر. چه مدت است که چنین ارتباطی با شرکت وجود دارد؟ این مشتری یا مشتریان خاص چه درصدی از کسب ‌و کار این شرکت را تشکیل می ‌دهند؟ آیا این مشتری در صورت تغییر مالکیت به خرید از شرکت ادامه خواهد داد؟

ممکن است برخی از دستمزدها افزایش بی رویه داشته باشند یا شاید مالک فعلی نام فردی را در لیست حقوق گذاشته باشد که برای شرکت کار نمی‌‌کند، ولی با او نسبت فامیلی داشته باشد. همه این احتمالات باید مورد بررسی قرار بگیرند.

کارمندان فعلی به ویژه پرسنل کلیدی، می‌‌توانند یک دارایی ارزشمند باشند. چارت سازمانی را ارزیابی کنید تا بفهمید چه کسی مسئول چه بخشی است. همچنین باید به بررسی شیوه‌‌های مدیریتی شرکت بپردازید و دستمزد تمام کارمندان و طول دوره کاری آن‌ها را بدانید. باید قراردادهای اداری و هر گونه پرونده‌های مربوط به کارمندان شرکت را بررسی نمایید.

تحقیق کنید که آیا این مرکز تمام الزامات ایمنی و سلامت شغلی را برآورده کرده است و آیا قبلا مورد بازرسی قرار گرفته است یا خیر. اگر احساس می‌کنید که فروشنده در این رابطه پنهان کاری می‌کند و چیزهایی را می‌‌بینید که احساس می‌کنید ممکن است دارای ایمنی کافی نباشند، می‌توانید از اداره ایمنی و سلامت شغلی (CCOHS) درخواست کنید که به بازرسی از محل اقدام کند.

نوع پوشش بیمه‌ای که برای بهره ‌برداری از کسب ‌و کار و تمام اموال آن استفاده شده را معین کنید. همچنین اینکه چه کسانی نمایندگان کمپانی محلی هستند و میزان حق بیمه چقدر است را مشخص نمایید. برخی از کسب و کارها بدون بیمه هستند و تحت شرایط خطرناک بالقوه در صورت بروز آتش‌ سوزی یا یک فاجعه بزرگ فعالیت می‌کنند.

اگر شما یک شرکت تولیدی را خریداری می‌کنید، باید بیمه مسئولیت محصولات مورد توجه ویژه‌‌ای قرار داشته باشد. پوشش بیمه می‌تواند به طور چشمگیری از یک سال تا سال دیگر تغییر کند و این می‌تواند به طور قابل ‌توجهی بر جریان نقدی یک شرکت تاثیر بگذارد.

مراحل مهاجرت به کانادا از طریق خرید بیزینس

دنبال کسب و کاری باشید که با مهارت‌ها، تجارب کاری و میزان سرمایه شما مطابقت داشته باشد.

هیچ قانونی وجود ندارد که به شما بگوید شما نمی‌توانید کسب و کار مورد نظر خود را به تنهایی پیدا کنید، اما از آنجا که شما یک فرد خارجی هستید، بهتر است از یک کارگزار که از قوانین داخلی مربوط به کسب و کار کشور کانادا آگاه است، کمک بگیرید تا بیزینس درستی را انتخاب کنید.

طرح تجاری‌ که تهیه می‌کنید باید منعکس کننده برنامه‌ها و پروژه‌های مالی شما باشد و مهمتر از همه باید نشان دهد که چطور کسب و کاری که به دست گرفته‌اید بر کشور کانادا و شهروندان آن تاثیر مثبت خواهد گذاشت و منجر به گسترش بیزینس، همچنین حفظ یا ایجاد اشتغال برای کانادایی‌ها می‌شود.

در این مرحله با کمک کارگزار می‌توانید بررسی‌ها و تحقیقات لازم را در مورد کسب و کار موجود انجام دهید و در نهایت از پس پیچیدگی‌های مذاکره برآیید و در مورد معامله توافق کنید و اوراق مربوط به آن را امضا کنید.

مجوز LMIA یا ارزیابی تاثیر بر بازار کار کانادا، تاییدیه‌ای است که اداره کار و توسعه اجتماعی کانادا (ESDC) آن را صادر می‌کند و در صورتی مثبت خواهد بود که با ارائه مدارک کافی و بیزینس پلن قوی خود به آن‌ها ثابت کنید که خرید کسب و کار مورد نظر در کانادا هیچ تاثیر منفی بر بازار کار کانادا و شاغلین آن نخواهید داشت و برعکس تاثیرات مثبتی بر اقتصاد کانادا خواهد داشت.

نکته: گرفتن مجوز LMIA در روش خرید بیزینس نیاز به تبلیغات یک ماهه در وب سایت‌ها و روزنامه‌های کانادا برای دریافت پیشنهاد کاری ندارد.

پس از اینکه مجوز مثبت LMIA را از اداره کار کانادا دریافت کردید، با تهیه مدارک لازم برای ورک پرمیت کانادا و ویزای کار اقدام کنید.

۵ اشتباهی که هنگام خرید کسب و کار در کانادا باید از آن جلوگیری کنید

  • بررسی نکردن دقیق سوابق کسب و کار مورد نظر

بررسی دقیق (due diligence) فرآیند چک کردن سوابق حقوقی، مالی و تجاری بیزینسی است که قصد خرید آن را دارید. بررسی کنید که شرکت یا کسب و کار مورد نظر مالیات‌های معوقه و گردش‌های مالی ضعیف نداشته باشد و همچنین دعاوی قضایی قابل توجهی علیه آن وجود نداشته باشد. این بررسی دقیق همچنین به شما کمک می‌کند تا قیمت مناسبی را برای خرید تعیین کنید.

  • خرید با اهداف اشتباه

اطمینان حاصل کنید که بیزینس مورد نظر با اهداف و برنامه‌های راهبردی فعلی شما تطابق دارد و مهارت و دانش لازم برای اجرای موفقیت آمیز آن را دارا هستید.

  • نادیده گرفتن فرهنگ کسب و کار مورد نظر

فرهنگ کسب و کار به معنای این است که کارمندان چگونه کار می‌کنند و در واقع بیانی است برای اهداف و ارزش‌های یک شرکت. سبک مدیریت، رفتار کارکنان، فرآیندهای تجاری و ساختارهای جبران خسارت را در کسب و کار مورد نظر بررسی کنید. اگر تفاوت‌های قابل توجهی یافتید، خوب فکر کنید که آیا خرید این بیزینس ارزش آن را دارد که برای پر کردن این شکاف‌ها تلاش زیادی انجام دهید؟

  • فکر نکردن کافی در مورد اهداف و برنامه‌های پس از خرید کسب و کار

از آنجایی که عدم اطمینان و عدم شفافیت اهداف و برنامه‌های کاری می‌تواند بر میزان اشتیاق و اعتماد به نفس و نظم تاثیر بگذارد و منجر به خروج کارکنان از شرکت و یا از دست دادن مشتریان شود، برنامه‌‌های خود را با سهامداران و افراد ذینفع سریعا و صادقانه در میان بگذارید. در مورد آنچه که قرار است ثابت بماند و آنچه که ممکن است در آینده تغییر کند رویکرد شفافی داشته باشید.

  • دیر اقدام کردن برای دریافت حمایت مالی بانک‌ها

در صورتی که برای خرید کسب و کار خود نیاز به حمایت مالی و تامین مالی از سوی بانک‌های کانادا را دارید، قبل از اینکه با فروشنده در مورد مبلغ مذاکره کنید، با شریک یا اسپانسر مالی خود صحبت کنید. آن‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا بفهمید چقدر می‌توانید وام بگیرید تا بتوانید با آگاهی بیشتری با فروشنده وارد مذاکره شوید.

اگر اینکار را دیر انجام دهید، معامله‌ شما در معرض ریسک قرار خواهد گرفت چرا که پس از مشخص شدن مبلغ فروش بیزینس از سوی فروشنده، ممکن است بانک مبلغ مورد نیاز شما را فراهم نکند و یا آن را با شروطی ارائه دهد که امکان برآورده کردن آن‌ها را نداشته باشید.

بیشتر بخوانید: سرمایه گذاری در کانادا

مزایای خرید بیزینس در کانادا

  • از قبل مجوزهای لازم برای کسب و کار مورد نظر گرفته شده است.
  • شهرت و اعتبار لازم را دارد.
  • مشتری‌های قبلی دارد و نیاز به تبلیغات اولیه برای جذب مشتری نیست.
  • فروش و سود دهی دارد و نیاز به شروع از صفر نیست.
  • نیاز به داشتن مدرک زبان برای گرفتن ویزای کار نیست.
  • امکان دریافت ویزای کار همراه برای همسر و تحصیل رایگان فرزندان در مدرسه وجود دارد.
  • امکان دریافت اقامت دائم کانادا از طریق آن وجود دارد.

معایب خرید بیزینس در کانادا

  • امکان بررسی دقیق (due diligence) سوابق کسب و کار مورد نظر به سختی ممکن است. به دلیل اینکه خودتان در کانادا حضور ندارید، ممکن است کارگزار تجاری شما اطلاعات درست و دقیقی از سوابق شرکت یا کسب و کاری که قصد خرید آن را دارید، ارائه ندهد.
  • انطباق دادن مدارک شرکت و بررسی صحت آن‌ها دشوار است. ممکن است فروشنده به ظاهر مدارک مالی و حقوقی درستی به شما نشان دهد ولی در باطن مدارک جعلی باشند یا در بخش‌هایی از آن تغییراتی ایجاد شده باشد.
  • ممکن است فروشنده کسب و کار موجود را به مبلغی خیلی بیشتر از ارزش واقعی آن به شما بفروشد.
  • اعمال رویه‌ها و تغییرات جدید ممکن است با دیدگاه‌های متناقض و مخالف همراه باشد.
  • عدم انتخاب یک بیزینس درست که متناسب با مهارت‌ها، تجارب و اهداف تجاری شما باشد، منجر به هدر رفتن سرمایه و زمان شما خواهد شد.

هزینه خرید بیزینس در کانادا

قیمت خرید بیزینس در کانادا بستگی به ماهیت کسب و کار، موقعیت فیزیکی آن، میزان بزرگی یا کوچکی آن، میزان سودآوری، تعداد کارمندان و فاکتورهای دیگر دارد. به طور کلی، حداقل سرمایه برای خرید بیزینس در کانادا نباید کمتر از ۲۵۰ هزار دلار باشد.

وقتی بیزینسی را خریداری می‌کنید، معمولا مبلغ مشخصی را برای کل آن می‌پردازید. اما در بعضی از قراردادهای فروش، مبلغی برای هر کدام از دارایی‌های شرکت (asset) مانند کامپیوترها، اثاثیه و مبلمان، مبلغی برای موجودی شرکت (Inventory) مانند مواد خام، کالاهایی که در فرآیند تولید هستند و در صورت امکان مبلغی بابت سرقفلی (goodwill) به صورت جداگانه نوشته شده است.

اگر قیمت هر کدام از دارایی‌های شرکت به صورت مجزا در قرارداد قید نشده باشد و مبلغی کلی نوشته شده باشد، در این صورت خودتان باید قیمت هر دارایی و موجودی را طبق ارزش منصفانه بازار (fair market value) محاسبه کنید. جمع این مبالغ باید با مبلغی که فروشنده مشخص کرده، مطابقت داشته باشد.

برای مثال، بیزینسی را به قیمت ۴۸۰,۰۰۰ دلار خریداری می‌کنید. ارزش منصفانه بازار برای اموال و موجودی خالص شرکت به صورت زیر است:

  • حساب‌های دریافتی : ۸۰,۰۰۰ دلار
  • میزان موجودی: ۴۰,۰۰۰ دلار
  • زمین: ۱۲۰,۰۰۰ دلار
  • ساختمان: ۲۰۰,۰۰۰ دلار

کل دارایی‌های خالص: ۴۴۰,۰۰۰ دلار

هزینه سرقفلی از کسر قیمت فروش از قیمت دارایی‌های خالص به دست می‌آید:

قیمت فروش: ۴۸۰,۰۰۰ دلار

کل دارایی‌های خالص: ۴۴۰,۰۰۰ دلار
=
قیمت سرقفلی: ۴۰,۰۰۰ دلار

پس از خرید بیزینس در کانادا چه باید کرد؟

در صورتی که بخشی از سهام یک شرکت را خریداری کرده‌اید و قصد دارید بیزینس قبلی خود را با کسب و کار جدید ادغام کنید:

۱. تیمی متشکل از اعضای جدید و اعضای قدیمی تشکیل دهید.

یکی از اولین کارهایی که باید بعد از خرید کسب و کار انجام دهید، تشکیل دادن یک تیم اصلی از مدیران هر دو شرکت جدید و شرکت قبلی (در کشور خود) برای رهبری و مدیریت فرآیند ادغام شرکت‌ها است.

۲. یک مدل عملیاتی هدفمند ایجاد کنید.

برای هر آنچه که لازم است ادغام شود و چگونگی انجام آن مدلی طراحی کنید و عملکرد آن را ارزیابی کنید.

۳. مدل و طرح خود را با سهامداران اصلی در میان بگذارید.

ساختار سازمانی جدید خود را به سرعت طراحی کنید و آن را به اعضای اصلی شرکت انتقال دهید. این کار باعث حفظ اعضای کلیدی تیم می‌شود و استرس کارکنان را کاهش می‌‌دهد.

۴. خود را به مشتریان و تامین کنندگان معرفی کنید.

برای محافظت از حفظ رابطه خود با مشتریان کلیدی شرکت تلاش کنید. اگر در حال برنامه ریزی برای تغییرات هستید، در اسرع وقت با آن‌ها تماس بگیرید و یا آن‌ها را ملاقات کنید.

۵. بر روی استراتژی خود برای کسب و کار مورد نظر تمرکز کنید.

اگر قبلا آن بیزینس برای سال‌ها به شکل خاصی مدیریت شده است، لزوما به این معنا است که شما هم عین همان روش را ادامه دهید. به این فکر کنید که چطور می‌خواهید بیزینس جدید را پیش ببرید؟ چطور می‌خواهید تغییرات مد نظر خود را در ساختار سازمان اعمال کنید؟ آیا بخش‌های مختلف شرکت به همان شکل قبلی باقی خواهند ماند؟

۶. امکان صحبت و نظرخواهی کارکنان را فراهم کنید.

خرید یک کسب و کار جدید و ادغام آن با کسب و کار قبلی، تمرین پیچیده‌ای در مدیریت تغییر است. اگر افراد پس از چند ماه هنوز سوالاتی دارند یا در برابر تغییرات مقاومت می‌کنند، تعجب نکنید. بهترین کار برای به دست آوردن اعتماد آن‌ها این است که اغلب با آن‌ها در ارتباط باشید و در امور خود شفاف و همچنین در دسترس باشید.

آیا خرید هر بیزینسی برای اخذ اقامت دائم کانادا مناسب است؟

پاسخ به این سوال منفی است. خرید هر نوع کسب و کاری در کانادا منجر به اخذ اقامت دائم کانادا نمی‌شود. برای این منظور بیزینسی که خریداری می‌کنید باید دارای شرایط زیر باشد:

  • بیزینسی را خریداری کنید که در حوزه صنایع اقتصادی مهم و یا بخش‌های کلیدی باشد.

صنایع و بخش‌هایی مانند:

    • کشاورزی شامل تولید غذا/نوشیدنی و فرآوری مواد غذایی
    • فناوری اطلاعات و ارتباطات
    • آبزی پروری
    • آموزش بین‌المللی
    • هوانوردی/ هوافضا
    • معدن / توسعه مواد معدنی
    • بایومدیکال (شامل تحقیق و توسعه، ساخت و غیره)
    • معدن و منابع طبیعی، جنگلداری
    • امنیت سایبری
    • اختراعات ثبت شده
    • صنایع فرهنگی
    • حمل و نقل
    • بخش انرژی یا گاز طبیعی
    • گردشگری، محصولات گردشگری، جاذبه‌ها، خدمات و امکانات
    • صادرات
    • فناوری مالی
    • زراعت
    • تولید فیلم و ویدئو
    • خدمات مالی
    • اقتصاد سبز
  • بیزینس‌هایی که آفیسران اداره مهاجرت کانادا در پرونده‌های درخواست اقامت دائم نسبت به آن‌ها تمایلی نشان نمی‌دهند:
    • مسافرخانه‌ها یا مهمان خانه‌هایی که خدمات اقامت شبانه و صبحانه ارائه می‌دهند
    • کارواش‌های اتوماتیک
    • بیزینس‌های مرتبط با ارائه وام روز پرداخت، نقد چک، تبدیل پول، ارائه دستگاه ATM
    • بازیافت ضایعات فلزی
    • رهن فروش (شخصی که در قبال گرویی وام با بهره ارائه می‌دهد)
    • مشاغلی که کالاهای دست دوم می‌فروشند (به استثنای مشاغلی که خدمات ارزش افزوده‌ای مانند تعمیرات، بازسازی یا بازیافت ارائه می‌دهند)
    • سالن‌های‌ تنینگ (برای برنزه کردن پوست)
    • دلالی املاک، دلالی بیمه، کارگزاری تجاری
    • مغازه‌های اجاره دهنده DVD
    • فعالیت‌های مرتبط با توسعه املاک و مستغلات
    • خشکشویی‌های سلف سرویس
    • مشاغل مرتبط با تجارت کالا (مانند صادرات/واردات) مگر اینکه ارزش افزوده نشان داده شود.
    • مشاغل خانگی و مزارع کوچکی که برای سرگرمی کشت می‌شود
    • کسب و کارهایی که در زمینه تولید، توزیع، یا فروش محصولات غیراخلاقی جنسی فعال هستند.
  • بیزینسی را خریداری کنید که برای کانادا “منفعت عمده” داشته باشد.

فعالیت‌هایی که برای کانادا منفعت قابل توجه به همراه دارد شامل:

    • توسعه خدمات و محصولات جدید
    • استفاده از فناوری‌‌های نوین
    • توسعه رویکردهای نوآورانه نسبت به مشاغل سنتی
    • افزایش صادرات کانادا
    • مشاغل با ارزش افزوده
    • افزایش تحقیق و توسعه و تجاری سازی تکنولوژی
    • انتقال فناوری و دانش تخصصی
    • ارائه محصولات یا خدمات به یک بازار محلی یا منطقه‌ای ضعیف 
  • بیزینس فعالی را خریداری کنید که حداقل ۱۲ ماه دایر بوده باشد.

به منظور درخواست برای اقامت دائم کانادا، مدارکی را ارائه دهید که نشان دهد کسب و کار تازه شما در امر تجارت فعال است و درآمد کافی دارد.

  • بیزینسی را خریداری کنید که طی ۲ تا ۳ سال گذشته فروش ناخالص خوبی داشته است.

از آنجا که کسب و کار شما در کانادا باید مسیرهای سوددهی کافی داشته باشد، همیشه بیزینسی را خریداری کنید که در سال بیش از ۲۵۰ هزار دلار فروش ناخالص داشته باشد.

  • بیزینسی را خریداری کنید که با سوابق کاری گذشته شما هماهنگی داشته باشد.

فاکتور مهمی که آفیسران اداره مهاجرت در پرونده اقامت دائم شما در نظر می‌گیرند این است که آیا توان مدیریت کسب و کار جدید خود را دارید یا خیر؟ برای این منظور سوابق شغلی و تجارب کاری شما در کشورتان را بررسی می‌کنند و از این نظر سوابق شما باید با نوع فعالیت بیزینس جدید در یک راستا باشد.

برای مثال، اگر قصد خرید رستورانی را در کانادا دارید، اما در کشور خود هیچ تجربه‌ای در صنعت غذا و هتلداری نداشته‎‌اید خرید چنین بیزینسی برای درخواست اقامت دائم کانادا مناسب نیست.

بهترین بیزینس در کانادا

کسب و کارهای سودآور بسیاری در کانادا وجود دارند که می‌توانید با خرید آن‌ها درآمد خوبی کسب کنید ولی همانطور که در بخش قبلی اشاره شد، در مورد انتخاب بیزینس خود بسیار دقت کنید و کسب و کاری را بخرید که برای دریافت اقامت دائم کانادا مناسب باشد.

چند مورد از کسب و کارهای کوچک سودآور در کانادا شامل:

  • حمل و نقل مسافران، حمل و نقل کالا، انبارداری و ذخیره سازی محصولات
  • مدیریت و بازیافت ضایعات
  • خدمات مالی حرفه‌ای
  • مراکز ورزشی و تناسب اندام

بیشتر بخوانید: بهترین بیزینس در کانادا

خرید بیزینس در تورنتو و ونکوور کانادا

خوشبختانه خرید بیزینس در کانادا محدودیت استانی و منطقه‌ای ندارد. بنابراین امکان خرید کسب و کار در هر شهری از کانادا از جمله تورنتو یا ونکوور وجود دارد. تمام شرایط، قوانین، مزایا و معایب و نکاتی که درمورد خرید بیزینس در کانادا گفته شد، در مورد شهر ونکوور و تورنتو هم صدق می‌کند. البته قوانین ثبت شرکت‌ در کانادا در استان‌های مختلف تا حدودی با هم متفاوت است ولی در این مقاله موضوع مورد بحث ما خرید بیزینس است.

پس از خرید کسب و کار مورد نظر خود درتورنتو یا ونکوور، مانند مالک یا مالکان قبلی آن بیزینس، باید هر سال اظهارنامه‌های مالیاتی خود را به دولت ارائه دهید که شامل مالیات بر کالا و خدمات (GST) و مالیات فروش هماهنگ (HST) است.

اقامت دائم کانادا از طریق خرید بیزینس

کشور کانادا شرایطی را فراهم آورده است که از طریق آن سرمایه‌گذاران، مالکان و مدیران خارجی کسب و کارها می‌توانند با خرید بیزینس در این کشور اقامت دائم آن را به دست آورند. البته خرید بیزینس مستقیما منجر به دریافت اقامت دائم کانادا نمی‌شود، بلکه از طریق برنامه مالک گرداننده (Owner-Operator Program) می‌توانید ویزای کار کانادا را بگیرید و پس از یک سال برای گرفتن اقامت دائم کانادا اقدام کنید.

برنامه مالک گرداننده یک برنامه مهاجرتی رسمی نیست بلکه ورک پرمیتی (اجازه کار) است که تحت برنامه نیروی کار خارجی موقت فدرال (Federal Temporary Foreign Worker Program – TFWP) صادر می‌شود. پس از آنکه بیزینس مورد نظر خود را در کشور کانادا خریداری کردید و مالکیت و توسعه آن را بر عهده گرفتید، پس از یک سال فعالیت کاری می‌توانید از طریق سیستم اکسپرس انتری برای دریافت اقامت دائم کانادا اقدام کنید.

سیستم اکسپرس انتری چند برنامه مهاجرتی دارد و با داشتن یک سال سابقه مدیریت بیزینس خود می‌توانید از طریق برنامه تجربه کانادایی (Canadian Experience Class) اقامت دائم کانادا را دریافت کنید. داشتن سابقه مدیریت، ۲۰۰ امتیاز به نمره اکسپرس انتری شما خواهد افزود. از شروط دیگر این برنامه این است که نمره آیلتس ۶ در هر چهار مهارت زبانی داشته باشید.

بسیار دقت کنید که اگر نتوانید امتیازات لازم برای برنامه اکسپرس انتری را به دست آورید، دریافت اقامت دائم شما کنسل خواهد شد و کل سرمایه‌ای که تا آن زمان صرف خرید بیزینس و توسعه آن کرده‌اید؛ از بین خواهد رفت.

بیزینس‌های آماده خرید در کانادا

کد بزینسزمینه فعالیتمحلقیمتمتراژتوضیحاتتصویر بیزینس
A1زیبایی و سلامتیبرنابی۲۰۰٬۰۰۰ دلار کانادا۷۵ مترمربع این کسب و کار خدماتی مانند ماساژ تخصصی، کایروپراکتیک (مفصل درمانی) و طب سوزنی را ارائه می‌کند و به تازگی نوسازی شده.
A2زیبایی و سلامتیکوکیتلام۲۴۹٬۰۰۰ دلار کانادا۱۲۰ متر مربعاین کسب‌و‌کار زیبایی و سلامتی در شهر کوکیوتلام در نزدیکی ونکوور واقع شده است و دارای شش اتاق ارائه خدمت و یک اتاق مخصوص کارکنان است. خدماتی مثل کایروپراکتیک (مفصل درمانی)، ماساژ تخصصی، فیزیوتراپی و طب سوزنی، نمونه‌هایی از خدمات این کسب وکار هستند.
A3زیبایی و سلامتیونکوور، داون تاون۳۴۹٬۹۰۰ دلار کانادا۲۰۰ متر مربعاین کسب‌وکار در مرکز خریدی در ونکوور واقع شده که خدماتی مانند ماساژ، ناخن، آرایش مو و اسپا را ارائه می‌دهد. و امکاناتی مانند سینک‌های پدیکور، صندلی‌های آرایش مو، اتاق‌های شست‌وشو و تعدادی اتاق خدمات را دارد.
A4زیبایی و سلامتیونکوور۳۵۸٬۰۰۰ دلار کانادا۱۷۶ متر مربعمرکز ماساژ و اسپا با یک هال اصلی و ۳ اتاق ماساژ بزرگ و ۲ اتاق کوچکتر خصوصی که با کیفیت بسیار بازسازی شده است.
A5زیبایی و سلامتیونکوور۱۵۰٬۰۰۰ دلار کانادا۷۷ متر مربعاین ملک شامل خدمات پیشرفته اکستنشن مژه، خدمات ابرو، سفید کردن دندان، ناخن، رژگونه لب و موارد دیگر می شود! این کسب‌وکار باسابقه با طراحی داخلی شیک و مدرن، مجهز به مدرن ترین امکانات است و فضایی مجلل را هم برای مشتریان و هم برای کارکنان ایجاد می کند.
A6زیبایی و سلامتیونکوور، کیلارنی۱۶۵٬۰۰۰ دلار کانادا۷۷ متر مربعسالن آرایش و اسپا با بیش از ۱۰ سال سابقه با ۲ پارکینگ اختصاصی و پارکینگ برای مشتریان، در یکی از بهترین مناطق ونکوور قرار دارد.
A7زیبایی و سلامتیتورنتو بزرگ (GTA)۱۴۰٬۰۰۰ دلار کانادا۱۶۰ متر مربعاین بیزینس ارائه‌دهنده خدمات زیبایی مانند رنگ مو، مراقبت از مو و خدمات اکستنشن است و محصولات زیبایی مانند شامپوها و کاندیشنرها، ابزار آرایشی و محصولات مراقب مو از برندهای گوناگون را هم عرضه می‌کند. مبلغ قیمت ببیزینس شامل کالاهای این بیزینس نیست. درآمد در دسترس فروشنده (SDE)، حدودا ۴۲ هزار دلار در سال اعلام شده است.
A8زیبایی و سلامتیونکوور، داون تاون۲۷۹٬۰۰۰ دلار کانادا۶۱.۵ متر مربعداروخانه‌ای معتبر و موفق با سابقه ۱۱ ساله در محله‌ای عالی در ونکوور غربی قرار دارد.
B1غذا و رستورانونکوور، برادوی۱۹۸٬۰۰۰ دلار کانادا۱۳۰ متر مربعاین فرانچایز بابل‌تی و کافه از سال ۲۰۱۸ در ونکوور و در منطقه‌ای پر رفت‌و‌آمد فعالیت داشته است.
این کسب و کار انواع نوشیدنی‌های بابل‌تی و محصولات کافه‌ای را ارائه می‌دهد.
B2غذا و رستورانکوکیوتلام۱۴۹٬۰۰۰ دلار کانادا۶۳ متر مربعاین کسب و کار فرانشیز فست فود در مرکزخریدی در شهر کوکیوتلام (در نزدیکی ونکوور) واقع شده است و آشپزخانه‌ای مجهز دارد.
هات داگ (به سبک کشور کره) و کورن داگ از محصولات اصلی این فرنچایز هستند.
خرید بیزینس هات داگ کره ای در کانادا
B3غذا و رستورانونکوور۱۴۸٬۸۸۸ دلار کانادااین کسب و کار در منطقه ای پر رفت‌وآمد در ونکوور واقع شده است و در حال حاضر انواع خوراک‌های ترکیبی هندی-بین المللی را ارائه می‌دهد. غذایی که رستوران ارائه می‌دهد قابل تغییر است.
B4غذا و رستورانونکوور۲۶۰٬۰۰۰ دلار کانادا۱۳۵ متر مربعفرنچایز کافی‌شاپ در ونکوور که در خیابانی پر رفت‌وآمد قرار دارد.
این کسب‌و‌کار انواع نوشیدنی‌ها و غذاهای کافی‌شاپی را ارائه می‌دهد.
B5غذا و رستورانونکوور۴۳۹٬۹۰۰ دلار کانادا۱۲۰ متر مربع + ۲۷ متر انباریاین کسب و کار در منطقه ای لوکس در ونکوور واقع شده است و آشپزخانه این رستوران به صورت کامل تهجیز است.
B6غذا و رستورانونکوور، نیو وست مینستر۳۷۵٬۰۰۰ دلار کانادا۱۱۰ متر مربعفرانچایز پیتزافروشی با ملک اجاره‌ای که دارای آشپزخانه‌ای مجهز است.
مناسب افرادی که می‌خواهند پیتزافروشی در لوکیشنی مناسب داشته باشند.
B7غذا و رستورانونکوور۳۵۰٬۰۰۰ دلار کانادا۱۳۵ متر مربعدر یکی از مناطق پر رفت‌وآمد ونکوور این موسسه واقع شده که دارای آشپزخانه‌ای بزرگ و مجهز برای انواع فعالیت‌ها نظیر رستوران، شیرینی‌پزی، نانوایی و غیره است.
B8غذا و رستورانونکوور، کریسدیل۳۹۹٬۰۰۰ دلار کانادا۱۲۳ متر مربعیک رستوران شناخته‌شده سوشی که در مرکز تجاری شهر جای گرفته است.
B9غذا و رستورانونکوور، گرندویو وودلند۳۴۹٬۰۰۰ دلار کانادا۹۳ متر مربعرستورن همبرگر فروشی در ونکوور که به خاطر همبرگرها و شیک‌هایش شناخته‌شده است.
B10غذا و رستورانبرنابی۲۷۵٬۰۰۰ دلار کانادا۳۸ متر مربعرستورانی در یک فودکورت شلوغ در برنابی قرار دارد که در حال حاضر انواع غذاهای مکزیکی را ارائه می‌دهد اما می‌توان منو آن را تغییر داد. مدت اجاره آن ده ساله است و پس از آن قابل تمدید است.
C1خرده‌فروشیونکوور۱۰۰٬۰۰۰ دلار کانادا۳۲۵ متر مربعاین کسب‌وکار در زمینه خرده‌فروشی فعال است و محصولات متنوعی با قیمت‌های مناسب را ارائه می‌کند.
این کسب و کار در شهری ساحلی در فاصله‌ای چهل دقیقه ای (با استفاده از قایق) از غرب ونکوور قرار دارد و در یک مرکز خرید واقع شده است.
C2خرده‌فروشیونکوور۲۲۹٬۰۰۰ دلار کانادا۱۹۰ متر مربعاین کسب وکار طیف گسترده ای از محصولات خرده‌فروشی را با تکیه بر فرهنگ ترکیه ارائه می‌کند و در منطقه‌ای پر رفت‌وآمد و رو به رشد واقع شده است.
C3خرده‌فروشیونکوور۱۹۹٬۹۹۹ دلار کانادا۵۵ متر مربع این خرده‌فروشی طیف گسترده‌ای از محصولات را به مشتریانش ارائه می‌دهد و بسیار شناخته‌شده و دارای مشتریان ثابت است.
این کسب‌وکار در شهر ونکوور قرار دارد و اجاره ماهانه آن حدوداً سه هزار دلار برای ۵ سال است.
C4خرده‌فروشیمیپل ریج۳۳۰٬۰۰۰ دلار کانادا۲۸۰ متر مربعCraft-U-Brew یک خرده‌فروشی است که به فروش انواع نوشیدنی‌های دست‌ساز و شخصی‌سازی‌شده مشغول است. این کسب‌وکار در موقعیتی چشمگیر در منطقه قرار دارد و از اعتبار و شهرت خوبی برخوردار است.
C5خرده‌فروشیونکوور۲۴۹٬۹۹۹ دلار کانادا۸۳ متر مربعمجموعه بزرگی به خرده‌فروشی انواع محصولات مثل تنقلات و پوشاک می‌پردازد و مزیت انحصاری مجوز ویپ و تنباکو را نیز در اختیار دارد. این مجموعه قصد دارد نمایندگی‌های خود را توسعه دهد و فرصت اخذ فرانچایز را در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.
C6خرده‌فروشیونکوور۲۰۰٬۰۰۰ دلار کانادا۱۶۰ متر مربعاین فروشگاه مد سنتی چینی در محلی با رفت‌وآمد زیاد و موقعیتی روبه رشد واقع شده و اجاره بهای کمی برای آن در نظر گرفته شده است.

شرایط خود را ارزیابی کنید

در فرایند خرید بیزینس و شروع سرمایه‌گذاری در کانادا در کنار شما هستیم. 

فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان ویزا موندیال برای همکاری با شما تماس بگیرند. 

نیاز به مشاوره دارید؟

همین حالا با کارشناسان ما وقت مشاوره رزرو کنید.

سوالات متداول

خیر. از بیرون از کانادا هم می‌توان برای تاییدیه ال ام آی ای درخواست داد.

بله. به عنوان مالک آن کسب و کار از شما انتظار می‌رود که فعالانه بیزینس خود را در کانادا مدیریت کنید، بنابراین حضور شما در کانادا لازم است.

بله. یکی از شروط اصلی خرید بیزینس در کانادا و گرفتن مجوز LMIA و به دنبال آن مجوز کار این است که برای کانادایی‌ها فرصت‌های شغلی ایجاد کنید. عدم انجام این شرط می‌تواند بر تمدید ویزای کار و درخواست شما برای اقامت دائم کانادا تاثیر منفی بگذارد.

باید به اداره مهاجرت کانادا تضمین دهید که تا یک سال پس از دریافت اقامت دائم همچنان بیزینس خود را خواهید داشت. اما پس از گذشت این مدت می‌توانید آن را بفروشید.

پس از یافتن بیزینس مناسب در کانادا، معمولا ۲ تا ۳ ماه طول می‌کشد تا مجوز LMIA را دریافت کنید و پس از ارسال درخواست برای ویزای کار کانادا، معمولا ۴ تا ۶ ماه طول می‌کشد تا آن را دریافت کنید. البته بسته به شرایط سفارت کانادا این زمان ممکن است کوتاه یا طولانی‌تر شود.

 
 

 

 

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها