England Flag
Search
Search
Close this search box.

برنامه اسکیل ورکر نیوفاندلند و لابرادور از طریق اکسپرس انتری

این برنامه مخصوص کسانی است که در سیستم اکسپرس انتری حساب کاربری دارند و جاب آفر از کارفرمایی در نیوفاندلند و لابرادور دارند.

اگر به زندگی در این استان علاقه دارید و به دنبال مهاجرت کاری به نیوفاندلند و لابرادور کانادا هستید، این مطلب را تا انتها بخوانید تا ببینید شرایط مورد نیاز این برنامه را دارید یا خیر. همچنین در این متن مراحلی که باید طی کنید تا اقامت دائم بگیرید را بررسی می‌کنیم.

قهرست مطالب

شرایط برنامه اسکیل ورکر نیوفاندلند و لابرادور از طریق اکسپرس انتری

  • باید جاب آفر دائم برای کار تمام وقت از کارفرمای نیوفاندلند داشته باشید.

 اگر جاب آفر در شغلی است که نیاز به مجوز دارد، مجوز استانی باید به پرونده اضافه شود. کارفرما هم باید اثبات کند که تلاش خود را برای استخدام مقیمان دائم یا شهروندان کانادایی انجام داده است. همچنین جاب آفر و حقوق آن باید متناسب با دستورالعمل‌های استان در این زمینه باشد.

کارفرما باید در این استان ثبت شده باشد و به مدت ۲ سال متوالی در این استان فعالیت کرده باشد. اگر کار در حوزه سنت جان است، کارفرما باید ۲ کارمند تمام وقت داشته باشد. اگر خارج از این منطقه باشد، حداقل یک کارمند تمام وقت باید داشته باشد.

اگر در شرکت کارفرما سهم دارید، نباید از ۱۰ درصد بیشتر باشد.

همچنین کارفرما باید سابقه محیط کاری خوبی داشته باشد و تمامی قواعد کاری مربوطه را رعایت کرده باشد و تاییدیه LMIA نیز داشته باشد.

برنامه های مختلف اکسپرس انتری شامل برنامه فدرال اسکیل ورکر کانادا، فدرال اسکیل ترید و تجربه کانادایی است. برای داشتن پروفایل اکسپرس اینتری باید مدرک زبان داشته باشید. سطح مورد نیاز زبان با توجه به برنامه اکسپرس انتری انتخاب شده تفاوت دارد.

  • داشتن مدرک بالاتر از دبیرستان از کانادا یا خارج از کانادا.

همچنین اگر در کانادا تحصیل نکرده‌اید، باید بالاترین مدرک خود را ارزشیابی کرده باشید. سازمان‌هایی وجود دارند که مدارک تحصیلی خارجی را بررسی می‌کنند و اعلام می‌کنند که این مدرک، معادل کدام مدرک کانادایی است. یکی از بهترین سازمان‌های ارزیابی کننده، سازمان خدمات تحصیلات جهانی یا World Education Services (WES) است.

  • اثبات قصد و توانایی زندگی به صورت دائم در نیوفاندلند و لابرادور 
  • داشتن تمکن مالی کافی

مبلغ تمکن بر اساس تعداد اعضای خانواده مشخص می‌شود.

  • باید حداقل امتیاز ۶۷ از ۱۰۰ امتیاز را در جدول امتیازبندی نیروی کار متخصص نیوفاندلند و لابرادور کسب کنید.

امتیاز خود را میتوانید با توجه به جدول‌های زیر محاسبه کنید.

سیستم امتیازبندی اسکیل ورکر نیوفاندلند و لابرادور

تحصیلات

سابقه کاری

برای اینکه سابقه کاری امتیاز داشته باشد، باید در یکی از سطح‌های TEER 0, 1, 2, 3 در ناک شغلی کانادا باشد. این کار باید مرتبط با تحصیلات باشد.

متقاضی باید حداقل یک سال سابقه کاری در طول ۱۰ سال گذشته در یک شغل تخصصی (غیر فنی) یا حداقل دو سال در یک شغل فنی در طول ۵ سال گذشته یا ۱۲ ماه در شغل تخصصی در کانادا در طول ۳ سال گذشته داشته باشد. (فنی یا غیر فنی)

زبان

سن

ارتباط با نیوفاندلند

مدارک لازم برنامه اسکیل ورکر نیوفاندلند و لابرادور از طریق اکسپرس انتری

  • مدرک زبان: فقط یکی از مدارک زیر برای این برنامه مورد قبول است:
    • زبان انگلیسی
      • مدرک آزمون سلپیپ جنرال (CELPIP: Canadian English Language Proficiency Index Program). توجه کنید که آزمون سلپیپ General-LS مورد قبول نیست. 
      • مدرک آیلتس جنرال (IELTS:  International English Language Testing System) 
    • زبان فرانسه
      • مدرک تف کانادا (TEF Canada: Test d’évaluation de français)
  • مدارک تحصیلی: مدرک اصلی و ریز نمرات و ارزیابی مدارک تحصیلی (در صورتی که مدرک مربوطه از خارج از کانادا گرفته شده است)
  • تمکن مالی 
  • نامه سابقه کار 
  • گواهی عدم سوء پیشینه: این گواهی باید برای تمام اعضای خانواده که بالاتر از ۱۸ سال سن دارند، از هر کشوری که بیشتر از ۶ ماه در آن سکونت داشته‌اند گرفته شود (به جز کانادا).
  • پاسپورت، ویزاها و مجوزهای اقامت موقت زندگی در کشورهای دیگر غیر از کشور محل تابعیت، شناسنامه، سند ازدواج، کارت ملی و عکس جدید

مراحل برنامه اسکیل ورکر نیوفاند لند و لابرادور از طریق اکسپرس انتری

مرحله اول: ساخت پروفایل اکسپرس انتری

باید ابتدا پروفایل اکسپرس انتری را در سایت GCKey بسازید. برای ساخت پروفایل اکسپرس انتری، لازم است تا اطلاعات مربوط به سابقه کار، مدرک زبان، تحصیل و اطلاعات شخصی خود را وارد کنید. 

پس از ساخت پروفایل اکسپرس انتری، پرونده شما وارد یک استخر می‌شود. البته این استخر با استخرهایی که در آن شنا می‌کنید، فرق دارد! در این استخر مجازی که به آن pool گفته می‌شود، پرونده افراد با امتیازات و شرایط مختلفی وجود دارند.

مرحله دوم: ثبت درخواست اسکیل ورکر نیوفاندلند و لابرادور

در برنامه نیروی کار متخصص نیوفاندلند و لابرادور ابتدا باید در سایت اداره مهاجرت نیوفاندلند و لابرادور حساب کاربری بسازید و سپس درخواست خود را در این سایت ثبت کنید.در این قسمت باید اطلاعات شخصی، تحصیلی و شغلی خود را وارد کنید و مدارک مورد نیاز را بارگزاری کنید. همچنین این استان برای بررسی مدارک ۲۵۰ دلار از شما دریافت می‌کند.

مرحله سوم: دریافت نامینیشن استانی

استان مدارک و اطلاعات شما را بررسی می‌کند. بازه زمانی اعلام شده توسط این استان برای بررسی مدارک، ۲۵ روز است. درصورتی که استان تشخیص دهد که شما شرایط برنامه اسکیل ورکر را دارید، برای شما نامینیشن استانی صادر می‌کند.

مرحله چهارم: ثبت درخواست اقامت دائم

شما باید حداکثر تا ۳۰ روز بعد از دریافت نامینیشن استانی، در پروفایل اکسپرس انتری خود این نامینیشن را قبول کنید.

سپس قرعه‌کشی اکسپرس انتری استان برگزار می‌شود و برای شما دعوتنامه صادر می‌شود. سپس شما ۶۰ روز فرصت دارید تا تمامی مدارک مربوطه را در پروفایل اکسپرس انتری خود بارگذاری کنید و اطلاعات اضافی خواسته شده را وارد کنید، هزینه را پرداخت کرده و درخواست اقامت دائم خود را ارسال کنید.

سپس اداره مهاجرت فدرال در حدود ۶ تا ۹ ماه مدارک و اطلاعات شما را بررسی می‌کند. در این بررسی، سابقه امنیتی و مجرمیت شما نیز چک می‌شود. سپس در صورت تایید، تاییدیه اقامت دائم برایتان ارسال می‌شود.

هزینه درخواست اقامت دائم از طریق برنامه اسکیل ورکر نیوفاندلند ولابرادور اکسپرس انتری چقدر است؟

مورد هزینهمتقاضیهمسر متقاضیهر فرزند
هزینه بررسی پرونده۸۵۰ دلار کانادا۸۵۰ دلار کانادا۲۳۰ دلار کانادا
هزینه حق صدور اقامت دائم۵۱۵ دلار کانادا۵۱۵ دلار کانادا
هزینه انگشت نگاری۸۵ دلار کانادا

اگر متقاضی دارای همسر و فرزند است ۱۷۰ دلار کانادا برای کل خانواده (متقاضی و همسر و فرزندان)

اگر می‌خواهید از طریق این برنامه برای اخذ اقامت دائم کانادا اقدام کنید یا اگر هر سوالی در این زمینه دارید می‌توانید با مشاوران ویزا موندیال در ارتباط باشید.

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال